• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159462
+
-

منهای فوتبال/رکابزنی دختر ایرانی در اسپانیا

ماندانا دهقانی، ملی‌پوش دوچرخه‌سواری ایران که تجربه رکابزنی در باشگاه‌های آسیایی و اروپایی را دارد، این بار به تیم دیگری در اروپا می‌رود، به اسپانیا و تیم zaaf cycling. دهقانی که چند ماه پیش با تیم ملی در تایم‌تریل تیمی مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را گرفت، برای نخستین بار سال2017 لژیونر شد. آن سال مقصد او امارات و تیم الاصیل بود. این باشگاه تنها باشگاه خاورمیانه بود که تیم کنتیننتال زنان داشت. یک سال بعد اتفاق مهم‌تری برای دهقانی افتاد. روزهای آخر سال2018 بود که خبر رسید او راهی اروپا 
می‌شود. تیم مکس‌واترزلی هلند برای یک سال با دهقانی قرارداد بست و او نخستین دوچرخه‌سوار زن ایرانی بود که توانست در اروپا لژیونر شود. قرارداد دهقانی با این تیم یکساله و تا پایان2019 بود. او که پیش از این برای تیم‌هایی از ویتنام و ژاپن هم رکاب زده بود، این بار راهی اسپانیا می‌شود. دهقانی امشب به اسپانیا می‌رود و از 13اردیبهشت با تیم جدیدش در تور 3مرحله‌ای مالاگا شرکت می‌کند.

ستاره‌ها برگشتند
با پایان لیگ‌‌های والیبال لژیونرها یکی‌یکی به ایران باز می‌گردند. محمد موسوی که فصل گذشته در لیگ ترکیه بازی کرد، سر تمرینات تیم پیکان حاضر شده است و بردیا سعادت هم بعد از فسخ قرارداد با تیم ایتالیایی‌اش به اردوی تیم ملی اضافه شد. موسوی بازیکن فنرباغچه بود اما بعد از اضافه شدن سعید معروف به این تیم و بالا رفتن تعداد بازیکنان خارجی نیمکت‌نشین شد. بعد از جدایی موسوی از تیم ترکیه‌ای، نام او در لیست باشگاه پیکان قرار گرفت. پیکانی‌ها که باید در جام باشگاه‌های آسیا بازی کنند، فعلا برای 2هفته با موسوی قرارداد بسته‌اند. اینکه او در فصل جدید لیگ بازیکن پیکان باشد یا به تیم دیگری برود، هنوز مشخص نیست. سعادت که جوان‌‌ترین لژیونر والیبال ایران بود، فصل پیش برای تیم چیسترنا بازی کرد. با اینکه او در چند هفته آخر در ترکیب اصلی بود اما بعد از اینکه چیسترنا به جمع 4تیم برتر نرسید، بردیا قراردادش را فسخ کرد و به ایران بازگشت. او از سه‌شنبه تمریناتش را با تیم ملی آغاز کرده است. میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی و صابر کاظمی چهره‌های شاخصی هستند که به‌خاطر بازی برای تیم‌های باشگاهی هنوز در اردوی تیم ملی حاضر نشده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید