• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 8 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159458
+
-

سهم ایران؛ یک هشتم

8تیم برتر از منطقه غرب آسیا به یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان رسیدند و سهم ایران فقط یک تیم بود

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2022 در منطقه غرب با صعود فولاد و حذف سپاهان به پایان رسید. در شب پایانی، 2تیم ایرانی جمعا یک امتیاز گرفتند و جالب این بود که در بازی رفت هم حاصل کار ایرانی‌ها مقابل این دو حریف دقیقا همین یک امتیاز بود. در سایر شب‌ها 2تیم ایرانی حداقل 3امتیاز گرفتند و در شب پنجم هم بهترین عملکرد نمایندگان ایران با کسب هر 6امتیاز ممکن رقم خورد.

اول صعود، دوم زیارت
در روز پایانی فولاد برای تثبیت سرگروهی‌اش فقط به یک تساوی نیاز داشت و با کسب این تساوی در مصاف با شباب ‌الاهلی به خواسته‌اش رسید. بازی برگشت این دو تیم دقیقا مانند بازی رفت 1-1 مساوی شد تا فولاد با 10امتیازی که از 2تیم دیگر گروه گرفته بود جمعا 12امتیازی و صدرنشین شود. با توجه به امتیازاتی که در گروه‌های مختلف به‌دست آمد، تیم‌های دوم گروه‌های B و D حذف شدند و 3تیم دوم از گروه‌های A، C و E به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند. حریف فولاد در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم اول گروهE خواهد بود که در ساعات پایانی دیشب مشخص شده و یکی از 2تیم الفیصلی عربستان و نسف‌قرشی ازبکستان بوده است. فولاد در بازی یک‌هشتم نهایی میهمان است، درست مانند پرسپولیس که فصل گذشته به‌عنوان تیم اول صعود کرد اما در مصاف با استقلال تاجیکستان میهمان بود. فولادی‌ها بعد از پایان مسابقات و صعود از گروه‌شان راهی مکه شدند و به زیارت خانه خدا پرداختند. آنها شهریورماه امسال در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف حریف خود می‌روند.

حذف تکراری زردهای پرستاره
اما در گروه چهارم مسابقات، سپاهان که برای صعود نیاز به پیروزی مقابل الدوحیل داشت، همه فرصت‌های گلزنی‌اش را یکی پس از دیگری از دست داد تا با یک شکست سنگین از دور رقابت‌ها حذف شود. حسرت سپاهانی‌ها وقتی بیشتر شد که ساعاتی بعد از بازی آنها، پاختاکور در آخرین بازی این گروه التعاون را شکست داد و نتیجه دلخواه نماینده ایران را رقم زد. آمارهای بازی سپاهان و الدوحیل نشان می‌دهد نماینده ایران بیش از حریف قطری‌اش امید گل ایجاد کرده اما با اختلاف 3گل بازی را باخته است. امید گل سپاهان در این بازی 3.09 و امید گل الدوحیل 2.61 بوده اما تیم قطری تقریبا به اندازه دوبرابر امید گلش گل زد تا بازی را با اختلاف از سپاهان ببرد.تیم نویدکیا در این میدان دقیقا دوبرابر حریفش شوت زد (24 به 12) اما دقت شوت سپاهانی‌ها پایین بود و در شوت‌های داخل چارچوب برتری 8-7 نصیب الدوحیل شد. امید نورافکن و سروش رفیعی بیشترین موقعیت‌ها را از دست دادند، رشید مظاهری با 5.72 کمترین نمره را بین سپاهانی‌ها گرفت و محمدرضا حسینی با 2ضربه داخل چارچوب و 2پاس کلیدی به نمره7.14 رسید و بهترین بازیکن سپاهان شد. تیم نویدکیا پرستاره‌ترین تیم ایران است اما برای موفقیت در لیگ و آسیا نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. این تیم در خط دفاعی به یک رهبر مقتدر و در خط حمله به یک قاتل بی‌رحم احتیاج دارد. در این شرایط باید دید مدیران سپاهان که امسال حمایتی تمام‌عیار از محرم داشته‌اند، برای فصل آینده هم او را روی نیمکت تیم‌شان حفظ می‌کنند یا خیر. فراموش نکنیم سپاهانی‌ها در شرایطی به لیگ برتر برمی‌گردند که نقشی کلیدی در تعیین قهرمان این فصل دارند. شاگردان نویدکیا در بازگشت باید با استقلال بازی کنند و در ادامه هم در زمین بی‌طرف به مصاف پرسپولیس بروند، 2‌تیمی که برای قهرمانی می‌جنگند.

این خبر را به اشتراک بگذارید