• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 7 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 159332
+
-

نکته بازی/ در دوستانه‌ها هم گل نمی‌خورند

بدون تردید بزرگ‌ترین تفاوت فنی امسال پرسپولیس و استقلال، ساختار دفاعی دو تیم بوده است؛ هر قدر آبی‌ها این فصل عقب زمین را محکم کردند و کم گل خوردند، قرمزها دست از عادت خوب فصول گذشته برداشتند و به هیچ حریفی «نه» نگفتند. در فاصله 6هفته به پایان فصل، استقلال فقط 8گل خورده، درحالی‌که پرسپولیس 17گل دریافت کرده است. بنابراین عجیب نیست که تیم فرهاد مجیدی 6امتیاز بیشتر دارد و در موقعیت بهتری برای فتح جام بسر می‌برد. تفاوت ساختار دفاعی 2تیم حتی در مسابقات دوستانه هم مشخص است؛ جایی که پرسپولیس 3 گل از تیم ملی امید و2 گل از نفت مسجدسلیمان می‌‎خورد، اما استقلال برابر فجرسپاسی کلین‌شیت می‌کند. این ذهنیت و مهارت از تمرین شروع می‌شود و به زمین مسابقه می‌رسد.

چقدر هم که بی‌تقصیر بودی!
گویا رضا اسدی تصمیم قطعی‌اش را برای جدایی از پرسپولیس گرفته و پایان فصل ایران را به مقصد سرزمین فوتبال‌خیز تایلند(!) ترک می‌کند. رسانه‌ای شدن این تصمیم سر و صدای زیادی به‌پا کرده است. در این میان نقل قولی از اسدی منتشر شده که نشان‌دهنده ناراحتی او از فضای اطراف خودش است. گویا اسدی به دوستان نزدیکش گفته: «هر اتفاقی در پرسپولیس می‌افتاد من فحش می‌خوردم.» واقعا هم شما بی‌تقصیر بودی و در حقت جفا شد. مثلا چه اهمیتی دارد اینکه در انجام وظایف دفاعی ناموفق بودی؟ چه اهمیتی دارد که یک روز به زمین رفتی و بعد از 3دقیقه به هن‌هن افتادی؟ چه اهمیتی دارد اینکه پست و استوری غیرحرفه‌ای گذاشتی و بعد از یک گل بی‌ارزش «هیس» نشان دادی؟ جدی در حق شما ظلم شد!

پرسپولیس در آب نمک؟
در فصل نقل‌وانتقالات امسال با پدیده منحصر به فردی به نام مرتضی پورعلی‌گنجی مواجه هستیم. استاد که همیشه می‌گفت به‌زودی راهی یکی از دو تیم محبوب پایتخت خواهد شد، اخیرا لطف کرد و از تیم مورد علاقه‌اش پرده برداشت. او پرسپولیسی است و مدتی هم با سرخپوشان تمرین کرد. با این حال وقتی همه فکر کردند به‌زودی با سرخ‌ها قرارداد خواهد بست، گنجی گفت: «حالا شاید امسال نیایم، اما بالاخره پرسپولیسی می‌شوم.» این یعنی او باشگاه به این بزرگی را در آب نمک خوابانده و هنوز اولویتش این است که درصورت امکان قرارداد خارجی ببندد و دستمزد دلاری بگیرد. اگر این اتفاق افتاد که او پیراهن پرسپولیس را برای آینده رزرو کرده، اگر هم نشد که با ژست تعصب قرارداد نجومی با قرمزها خواهد بست. بهتر از این؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید