• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15912
+
-

آنجا بدون من

آنجا بدون من

«جام‌جهانی را از دست داد»؛ این پرتکرارترین تیتر این روزهای فوتبال است. با نزدیک شدن به‌پایان فصل در لیگ‌های مختلف دنیا، تعداد بازیکنان مهمی که به‌دلیل مصدومیت جام‌جهانی روسیه را از خانه تماشا خواهند کرد به یک تیم کامل تبدیل شده است. جدیدترین ستاره‌ای که در روسیه غایب خواهد بود دنی آلوس است که به‌تازگی مشخص شده بعد از مصدومیت در فینال جام‌حذفی فرانسه نمی‌تواند تیم‌ملی برزیل را در روسیه همراهی کند. او دچار مصدومیت شدید لیگامنت شد و طبق اعلام پزشکان به یک ماه زمان برای درمان نیاز دارد. کنفدراسیون فوتبال برزیل در بیانیه‌ای خبر از دست رفتن جام‌جهانی برای آلوس را تایید و اعلام کرد او در لیست اولیه تیم‌ملی برزیل که 3روز دیگر اعلام خواهد شد، جایی ندارد. آلوس اخیرا با بردن سی‌وهشتمین جام در عمر فوتبالش نام خود را به‌عنوان پرجام‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ثبت کرد. جالب این‌که حتی یکی از آن همه جامی که دنی آلوس در طول دوران فوتبالش برده است همراه با تیم‌ملی برزیل نبوده. در غیاب او احتمالا دنیلو در پست مدافع راست سلسائو بازی خواهد کرد.
مدافع برزیلی پاری‌سن‌ژرمن اولین و آخرین بازیکنی نیست که به این سرنوشت دچار می‌شود. پیش از این مصدومان دیگری هم داشته‌ایم. حتی کیه‌لینی، مدافع یوونتوس و تیم‌ملی ایتالیا هم به‌شدت مصدوم شد و برخی سایت‌های ورزشی خبر دادند که او جام‌جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده و این در حالی است که تیم‌ملی ایتالیا اصلا به جام‌جهانی صعود نکرده که کیه‌لینی بخواهد غایب مصدوم این مسابقات باشد. این قضیه برای آرین روبن هم صادق است و بازیکن هلندی بایرن‌مونیخ که پریروز قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد هم مدتی دیگر به دلیل مصدومیت از زمین فوتبال دور خواهد بود. او بعد از مصدومیت در بازی رفت مقابل رئال مادرید، در تمرینات بایرن هم دچار مصدومیت شد. بین بازیکنان ایرانی هم ربیع‌خواه به این مسابقات نمی‌رسد چون رباط صلیبی پاره کرده است. البته او به شرطی می‌توانست در صورت مصدوم نبودن به تیم‌ملی دعوت شود که کی‌روش در آستانه جام‌جهانی قهر می‌کرد و برانکو جای او را روی نیمکت تیم‌ملی می‌گرفت! اما داریوش شجاعیان هم به‌دلیل مشابه کوچک‌ترین روزنه امید را برای حضور در روسیه از دست داده است. امید ابراهیمی و اشکان دژآگه هم ممکن است به همین سرنوشت دچار شوند. تیم‌های آلمان و برزیل بیشترین غایب مصدوم را در جام‌جهانی دارند. 
- از میان بازیکنان سرشناس دنیا، الکس چیمبرلین آخرین بازیکنی بود که پیش از دنی آلوس مصدوم شد. او در جریان دیدار لیورپول برابر رم آسیب دیده و باشگاه لیورپول تایید کرد که وی ادامه فصل و جام‌جهانی را از دست داد. 
- یوسف مساکنی مهاجم 27ساله باشگاه الدوحیل قطر و تیم‌ملی تونس که همراه با تیمش قهرمان لیگ ستارگان قطر شد هم رباط صلیبی پاره کرد. او در برخورد با مدافع السیلیه به شدت مصدوم شد.
- فیلیپه لوییس در جریان بازی لیگ اروپا مقابل زسکامسکو با برخورد به ادر، بازیکن حریف مصدوم شد و زمین مسابقه را ترک کرد. ابتدا تصور می‌شد فقط یک کبودی و کوفتگی ساده است اما آزمایش‌ها شکستگی استخوان را نشان می‌داد و مدافع چپ برزیلی هم حداقل چهار تا پنج ماه از فوتبال محروم ماند.
- لورن کوشیلنی در بازی با اتلتیکو بدون آن‌که به دیه‌گو کاستا برخورد کند پایش پیچ خورد و بلافاصله معلوم شد به ترکیب تیم ملی فرانسه در روسیه نمی‌رسد. مصدومیت او تاندون آشیل پا تشخیص داده شده و مدت دور ماندنش از میادین 6ماه تخمین زده شده است. 
- الکساندر کوکورین، مهاجم 26ساله باشگاه زنیت به دلیل مصدومیت زانو، نمی تواند تیم ملی روسیه را در جام جهانی 2018 همراهی کند. در دیدار زنیت و لایپزیک در لیگ اروپا، کوکورین دچار مصدومیت زانو و از زمین مسابقه خارج شد. پس از بررسی ها، مشخص شد او از ناحیه لیگامنت آسیب دیده.
- مانوئل نویر تقریبا کل این فصل به‌دلیل مصدومیت از مسابقه دور بوده. با این‌حال هواداران تیم‌ملی آلمان و مقامات فوتبال این کشور نمی‌خواهند قبول یا تایید کنند که نویر در روسیه غایب خواهد بود. او پیش از جداب نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال به تمرینات بایرن برگشت اما هنوز کسی نمی‌تواند تضمین بدهد که نویر در ترکیب مانشافت در روسیه قرار خواهد گرفت. 
- نیمار هم شرایطی مشابه نویر دارد. البته او مدت کمتری از فوتبال دور بود اما با وجود پایان فصل هنوز نشانه‌هایی از بازگشت به تمرینات جدی در او دیده نشده است. با این‌حال کمتر کسی است که حاضر باشد شرط ببندد گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال در جام‌جهانی حاضر نخواهد بود. 
- ولید آزارا، مهاجم مراکشی تیم الاهلی مصر که نام خود را به اولین بازیکن خارجی لیگ این کشور تبدیل کرد که در 5بازی پیاپی گل می‌زند هم به دلیل آسیب‌دیدگری شدید به تورنمنت جام جهانی نمی‌رسد. زهیر فضال هم احتمالا همین اوضاع را دارد و در جام‌جهانی او را نخواهیم دید. مراکش اولین حریف ایران در جام‌جهانی2018 است.
- نام این یکی به‌خاطر مصدومیت در این لیست گنجانده نشده؛ پائولو گوئررو مهاجم تیم‌ملی پاراگوئه در مسابقات انتخابی جام‌جهانی مقابل آرژانتین دوپینگ کرد و یک سال محروم شد. ماده مورد استفاده او از مشتقات کوکایین بود.
- کریستین بنتکه مهاجم بلژیکی تیم استون‌ویلا هم در روسیه غایب است. البته با وجود لوکاکو و باتشوایی او امید چندانی به حضور در ترکیب بلژیک نداشت. مصدومیت او هم از آشیل است. 
- لارس اشتیندل مهاجم مونشن گلادباخ و تیم ملی آلمان که در جام کنفدراسیون‌ها برای تیم‌ملی آلمان به‌میدان رفت، به‌دلیل مصدومیت چند ماه نمی‌تواند فوتبال بازی کند. مهاجم 29ساله فقط 11بازی و 4گل ملی دارد. او زننده گل قهرمانی آلمان در جام کنفدراسیون‌ها مقابل شیلی بود. 
- امره جان دیگر بازیکن آلمانی است که مدت‌هاست مصدومیت دارد و احتمالا به تیم‌ملی دعوت نخواهد شد. هافبک ترک‌تبار آلمانی تیم لیورپول به‌زودی به‌عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس خواهد پیوست.
- سرخیو آگوئرو همین یک ماه قبل زانوی خود را در بارسلون جراحی کرد اما بعید است او برای جام‌جهانی آماده نباشد. آگوئرو در لیست ذخیره‌های منچسترسیتی برای بازی با هادرزفیلد حضور داشت اما یک دقیقه هم بازی نکرد. دوران نقاهت او هنوز به‌پایان نرسیده است. 

در مسابقات انتخابی جام‌جهانی هم با حذف برخی تیم‌ها مشخص شد برخی ستاره‌های محبوب یا جنجالی باید از تلویزیون مسابقات دور نهایی را ببینند؛ ستاره‌هایی مثل اوبلاک (اسلوونی)، بوفون، کیه‌لینی، ده‌روسی، وراتی (ایتالیا)، اوبامیانگ (گابن)، ویدال، الکسیس سانچس (شیلی)، گرت بیل (ولز)، ادین ژکو- میرالیم پیانیچ (بوسنی)، ریاض محرز (الجزایر)، آرین روبن (هلند)، والنسیا (اکوادور)، آلابا (اتریش) و... بازیکنانی هم هستند که به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند و جای آنها در روسیه خالی خواهد بود؛ مثل کریم بنزما، زلاتان ایبراهیموویچ، کاسیاس و...

این خبر را به اشتراک بگذارید