• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15889
+
-

دختران شایسته

تیتر یک
دختران شایسته

دختران فوتسال ایران سزاوارانه برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شدند، در حالی که دقایق پایانی را با همه وجود بازی کردند، با همه وجود دفاع ‌کردند. آنها سدی شدند در برابر یورش بی‌محابای بازیکنان ژاپن که نمی‌خواستند بپذیرند برای دومین قرار است به دختران بی‌ادعای ایران ببازند.
ایران بازی را 5 بر 2 برد در روزی که جست‌وجوها برای پیدا کردن شبکه‌ای که بازی را نشان بدهد، بی‌فایده بود. صدا و سیما باز هم مهمترین مسابقه سال ورزش زنان را نشان نداد، اما چه باک که در عصری زندگی می‌کنیم که به راحتی می‌توان محدودیت‌های رسانه‌های رسمی را کنار زد. لینک پخش‌ زنده بازی در یوتیوب، دیروز بارها دست به دست شد و بسیاری از ایرانی‌ها درخشش دختران تیم فوتسال را زنده دیدند. برخلاف فینال دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا، ژاپنی‌ها از اول بازی به نظر می‌رسید کمی ترسیده‌اند. حمله می‌کردند اما نه بی‌محابا. 3 سال پیش آنها در شرایطی که بارها تا آستانه فتح دروازه تیم ایران پیش رفتند، بازی را یک هیچ باختند.نیمه اول بازی دیروز، گلی نداشت. یکی از دلایلش درخشش حیرت انگیز فرزانه توسلی، دروازه‌بان ایران بود.همه اتفاقات مهم بازی در نیمه دوم افتاد چراغ اول را سارا شیربیگی روشن کرد. گل او ژاپنی‌ها را غافلگیر کرد. زیاد طول نکشید که فرشته کرمی گل دوم را زد. دو گل یکی از یکی زیباتر. برخلاف صدا و سیما که سال‌هاست رسانه‌ای یک سویه شده و کمتر صدا و خواست مردم در آن دیده می‌شود، مخاطبان یوتیوب لحظه به لحظه کامنت می‌نوشتند و قربان صدقه تیمی می‌رفتند که تا همین جا هم که آمده بود، شاهکار کرده بود. از کلی مانع گذشته بود، کلی محدودیت. بازی تدارکاتی بدون تماشاگر، بدون عکاس و فیلمبردار.  گل سوم و چهارم را هم ایران زد. مثل برق و باد و پشت هم. هر دو تا هم سارا شیربیگی. کسی باورش نمی‌شد. ایران 4 ژاپن صفر. کار تمام بود گرچه هنوز هفت هشت دقیقه‌ای به پایان بازی زمان مانده بود. کنار زمین شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فریاد می‌کشید و بازیکن‌هایش را راهنمایی می‌کرد. او شاید سرشناس‌ترین مربی فوتبال و فوتسال زنان ایران باشد. علی صانعی، مشاور فنی تیم فوتسال دختران هم کنار نیمکت آرام و قرار نداشت. به نظر می‌رسید دستور تعویض‌ها را هم او می‌داد. در آن دقایق حساس کاملا یادش رفته بود که قرار است نقش مشاور را بازی کند و خیلی به بازیکنان نزدیک نشود. طبق دستورالعملی که چند سال پیش به همه فدراسیون‌ها ابلاغ شد، ورزش زنان نباید مربی مرد داشته باشد. به این ترتیب صانعی که زمانی سرمربی تیم ملی فوتسال مردان ایران بوده، به اسم مشاور فنی به تیم دختران اضافه شد. 
دقایق آخر بازی 3 گل دیگر هم داشت. دو تا برای ژاپن که برای جبران گل‌های خورده‌اش به سیستم پاور پلی پناه برده بود. یعنی حمله با 5 بازیکن و بدون دروازه‌بان. با این سیستم آنها نتیجه بازی را 4 به یک کردند اما گل پنجم فهیمه زارعی پرونده فینال را بست. در آخرین لحظات تیم ایران که با هیجان مثال زدنی دفاع می‌کرد یک گل دیگر هم خورد و بعد هم بازی تمام شد.هنوز بازیکنان ایران وسط زمین خوشحالی می‌کردند که موج تبریک گفتن‌ها شروع شد. از رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر ورزش و خانم معصومه ابتکار تا باشگاه پرسپولیس و استقلال و کارلوس کی‌روش. از علی کریمی، علی دایی و مسعود شجاعی تا ترانه علیدوستی، رامبد جوان، مهناز افشار، باران کوثری، آناهیتا نعمتی، مهراب قاسمخانی، پژمان جمشیدی و محسن تنابنده که در اینستاگرام نوشته بود: «افتخارآفرینی شما لذت‌بخش‌تره» و البته کامنت‌های مردم و شوخی‌های همیشگی؛ هیروشیما 2 - آب‌سنگین اراک 5...کوروساوا 2 - کیارستمی 5... تخمه‌ژاپنی 2 - تخمه آفتاب‌گردان 5... هوندا 2– پیکان گوجه‌ای 5. در جشن قهرمانی که به دلیل دست ندادن بازیکنان ایرانی با مقامات خارجی و علی کفاشیان با دختران ژاپنی، ماجرای خنده‌داری شده بود، چند جایزه دیگر هم به دختران ایران رسید. بهترین بازیکن جام : فرشته کریمی مثل دوره گذشته، خانم گل: سارا شیربیگی با 9 گل و جایزه بازی منصفانه هم
 به تیم ایران.       
  دختران جوان قهرمان کاراته آسیا
دختران جوان ایران در رشته کاراته روی سکوی قهرمانی آسیا ایستادند. پیکارهای رده سنی جوانان دختر در هفدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در اوکیناوای ژاپن در حالی به پایان رسید که تیم ملی کشورمان با کسب دو مدال طلا توسط نگین آلتونی و فاطمه خنکدار، یک نقره مبینا حیدری و یک برنز حدیثه جمال قهرمان شدند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید