• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15900
+
-

از ضرر 3میلیاردی تا کمی استراحت

آن‌طور که از شواهد برمی‎آید، بر خلاف مسابقات مقدماتی جام‌جهانی2018 که تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس برای تیم‌ملی به‌میدان می‌رفتند و گاهی حتی شاهد حضور 6سرخپوش در ترکیب اصلی این تیم بودیم، در آستانه مرحله نهایی جام‌جهانی پرسپولیسی‌های زیادی شانس حضور در فهرست تیم‌ملی را ندارند. از جمع آنهایی که قبلا مدام بازی می‌کردند، مهدی طارمی و رامین رضاییان از پرسپولیس جدا شده‌اند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد این دو نفر قطعا به تیم‌ملی دعوت خواهند شد، اما ممکن است رامین فیکس نباشد. از سوی دیگر بازیکنانی مثل محمد انصاری، کمال کامیابی‌نیا و علی علیپور که هر کدام در مقطعی به تیم‌ملی دعوت می‌شدند در حال‌حاضر بخت چندانی برای قرار گرفتن در فهرست نهایی کی‌روش ندارند. به این ترتیب تنها پرسپولیسی‌های تیم‌ملی احتمالا علیرضا بیرانوند، جلال حسینی و وحید امیری هستند که انتطار می‌رود میزان بازی کردن‌شان هم به همین ترتیب باشد؛ بیرانوند بیشتر، جلال کمتر و امیری خیلی کمتر.
کاهش چشمگیر پرسپولیسی‌های تیم‌ملی در این مقطع از دو جهت برای هواداران تلخ است؛ نخست اینکه آنها دوست داشتند مثل گذشته با ملی‌پوشان پرتعدادشان برای دیگر تیم‌ها کری بخوانند و دوم آنکه با این شرایط پرسپولیس بخشی از پاداش‌های هنگفت حضور بازیکنانش در جام‌جهانی را از دست می‌دهد. قبلا هم نوشته‌ایم که حضور هر بازیکن در فهرست تیم‌ملی حداقل 220هزار دلار پاداش نصیب باشگاه آن بازیکن می‌کند. به این ترتیب مثلا ریزش 3نفری فهرست پرسپولیسی‌های تیم ملی حدود 660هزار دلار معادل دو میلیارد و 800میلیون تومان ضرر به سرخ‌ها خواهد زد.
در عین حال اما ریزش پرسپولیسی‌ها در تیم‌ملی از دو جنبه هم برای قرمزها سودمند خواهد بود؛ یکی اینکه روزمه ستاره‌های این تیم تقویت نمی‌شود و آنها بازار جدیدی برای جدایی پیدا نمی‌کنند و دیگری آنکه بعد از یک فصل بسیار سخت و فرسایشی، پرسپولیسی‌ها بیشتر می‌توانند استراحت کنند. عمده کارشناسان بر این باورند که یکی از بزرگترین مشکلات پرسپولیس در حال حاضر خستگی و فرسودگی بازیکنان این تیم است و اگر تعداد سرخپوشان حاضر در جام‌جهانی زیاد باشد، آنها برای آغاز فصل جدید به‌طور جدی مشکل خواهند داشت. غیر از ایرانی‌ها که تکلیف‌شان روشن است، تیم‌ملی عراق نیز همزمان با جام‌جهانی برنامه خاصی ندارد و بشار رسن هم بعد از یک سال‌ونیم بازی بی‌وقفه می‌تواند کمی استراحت کند. اولین بازی رسمی پرسپولیس در فصل جدید، دیدار سوپرجام برابر استقلال تهران خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید