• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158951
+
-

گرینویچ/نابرابری جنسیتی در فست‌فود


توکیو: یکی از محبوب‌ترین فست‌فودهای زنجیره‌ای در ژاپن یکی از مسئولان اجرایی خود را به‌دلیل «سخنان جنسیت‌زده» برکنار کرد. شرکت «یوشینویا» درباره اظهاراتی که منجر به برکناری ماساکی ایتو، مدیر اجرایی رستوران‌های زنجیره‌ای این شرکت شد توضیحی نداده است. با این حال رسانه‌های ژاپن گزارش داده‌اند که او در اظهاراتی درباره راهبرد بازاریابی «یوشینویا» گفته بود که باید «دوشیزه‌ها» را به محصولات شرکت «معتاد» کرد. سخنان مقام برکنارشده این رستوران‌های زنجیره‌ای در شبکه‌های‌اجتماعی منتشر شده بود. کاربری که این اظهارات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود مدعی شده که در جلسه سخنرانی ماساکی ایتو در یک دانشگاه حضور داشته است. انتشار این اظهارات موجی از اعتراض‌ها را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته بود. ژاپن اغلب در فهرست کشورهای جهان از نظر برابری جنسیتی مقام پائینی دارد. این کشور در فهرست مجمع جهانی اقتصاد در سال۲۰۲۱ از نظر برابری جنسیتی میان ۱۵۶کشور در جایگاه۱۲۰ قرار داشت. 

تغییر نام برخی سرطان‌ها

 شیکاگو: گروهی از پزشکان آمریکایی می‌گویند که برای جلوگیری از هراس بیماران از سرطان زمان آن فرا رسیده است که نام برخی از انواع خفیف سرطان پروستات را تغییر داد. به‌گفته دانشمندان با افزایش سن در پروستات همه مردان سلول‌های سرطانی شکل می‌گیرد اما اغلب انواع سرطان پروستات بی‌خطر است. اسکات اگنر از محققان دانشگاه شیکاگو در ایالات متحده می‌گوید: «نوعی از سرطان پروستات وجود دارد که خفیف‌ترین است و کمترین میزان تهاجم را دارد. این نوع از سرطان در عمل نمی‌تواند منجر به بروز علائم در فرد مبتلا یا گسترش بیماری به دیگر بخش‌های بدن شود.» او تأکید می‌کند که جمله «شما به سرطان مبتلا هستید» تأثیر روانی عمیقی روی بیماران می‌گذارد. 

غرامت تأخیر هواپیما‌ی غیر‌اروپایی
 
لندن: بر پایه تصمیم تازه دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مسافرانی که پروازی را از یک فرودگاه در اتحادیه اروپا و از طریق یک شرکت اروپایی رزرو کرده‌اند، درصورت تأخیر، حتی اگر پرواز خارج از قلمرو اروپا توسط یک شرکت خارجی طرف قرارداد انجام شده باشد، می‌توانند درخواست غرامت کنند. به گزارش یورونیوز، این موضوع در پیوند با پرونده 3مسافری مطرح شد که از شرکت آلمانی لوفتهانزا برای پروازی از مبدأ بروکسل بلیت خریده و با هواپیمای شرکت آمریکن یونایتد ایرلاینز، پس از توقف در خاک آمریکا در نیوآرک، عازم سن‌خوزه بودند. این سه مسافر که پرواز دوم‌شان در خاک آمریکا بیش از 3ساعت تأخیر داشت، با استناد به قوانین اروپا نزد دستگاه قضایی بلژیک شکایت کرده و هر کدام ۶۰۰ یورو خسارات خواستند. آمریکن یونایتد ایرلاینز با این توجیه که قوانین اروپا در آمریکا قابل اجرا نیست، درخواست غرامت را رد کرده و استدلال کرده بود که مشکل فنی هواپیما که باعث تأخیر شده، بین 2فرودگاه آمریکایی رخ داده است. برعکس، دستگاه قضایی اروپا چنین تفسیر کرد که مقررات اروپایی در مورد حقوق مسافران «با توجه به محل عزیمت» که در این مورد فرودگاهی واقع در اتحادیه اروپا بوده و «مقصد نهایی» اعمال می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید