• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15894
+
-

دیوار سرخ یادگاری‌های زرد

سیدجلال حسینی و عادت بدی که دیده نمی‌شود

دیوار سرخ یادگاری‌های زرد

بودن یا نبودن سیدجلال، مساله اصلی این روزهای پرسپولیس است. اگر او در ترکیب حضور داشته باشید، دفاع سرخ‌ها تبدیل به یک دژ نفوذناپذیر می‌شود و اگر خبری از این بازیکن نباشد، هر مهاجمی می‌تواند تن و بدن هواداران پرسپولیس را بلرزاند. بچه‌های پرفسور در 6مسابقه گروهی با حضور کامل سیدجلال حسینی در ترکیب 3گل دریافت کرده‌اند و تنها در یک مسابقه بدون او، درست به همین اندازه گل خورده‌اند. تقریبا همه پرسپولیسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که تیم‌شان بدون حسینی، هیچ شانسی برای موفقیت در دیدارهای بزرگ ندارد دیر یا زود دوران بازنشستگی این مدافع از راه خواهد رسید و حتی فکر به این موضوع نیز برای پرسپولیسی‌ها آزاردهنده به‌نظر می‌رسد. تیم برانکو کاملا به سیدجلال حسینی وابسته شده و هر مسابقه بدون او، طرفداران پرسپولیس را در معرض شکنجه‌ای تازه قرار می‌دهد. آخرین مسابقه با الجزیره امارات، مثال خوبی از تاثیر صخره شماره4 بر نمایش‌های سرخپوشان بود. جایی که تیم برنده نیمه اول، در نیمه دوم به سرعت از هم پاشید و در اوج سهل‌انگاری، چند گل ساده را به حریف تقدیم کرد. از یک طرف، مدافعان باشگاه مورد سرزنش قرار می‌گیرند که در غیاب جلال، کاملا لغزان و غیرقابل ‌اعتماد هستند و از سوی دیگر، مدیران باشگاه سرزنش می‌شوند که چرا تا امروز نتوانسته‌اند کاری برای انتخاب جانشین حسینی انجام بدهند. سهم خود جلال اما در این غیبت‌های گاه و بیگاه چقدر است؟ آیا او با اخطارهای متعددی که به سادگی دریافت می‌کند، در تزلزل دفاعی تیمش نقش ندارد؟ 
سیدجلال حسینی جواهر پرسپولیس در خط دفاعی است و حضور او خیال همبازی‌ها، کادر فنی و طرفدارها را راحت می‌کند اما او هر بار به ساده‌ترین شکل ممکن، خودش را از ترکیب پرسپولیس می‌گیرد. کافی بود این بازیکن در آخرین جدال مرحله گروهی با السد کارت زرد دریافت نکند تا کارت قبلی‌اش مثل سایر بازیکن‌ها بخشیده شود و او دیگر در آستانه محرومیت نباشد. سید اما در این جدال حتی یک نیمه نیز دوام نیاورد و در همان نیمه اول، به‌خاطر اعتراض شدید به دیلان پریرا با کارت زرد روبه‌رو شد. جالب اینکه خطای شدید روی علی علیپور اتفاق افتاده بود اما خود این بازیکن اعتراض چندانی انجام داد و مثل همیشه این جلال حسینی بود که با واکنشی آمیخته به افراط، برای کارت زرد داور دعوتنامه ارسال کرد تا شانس بازی با الجزیره امارات را از دست بدهد. این اولین‌بار نیست که اعتراض به عملکرد داور، حسینی را با کارت زرد روبه‌رو می‌کند. این بازیکن فصل گذشته نیز دیدار حساس و سرخ‌ها در مرحله گروهی با الهلال عربستان را از دست داده بود. درباره کیفیت فوق‌العاده بازی سیدجلال جسینی، تردیدی وجود ندارد اما تا زمانی که او از عادت اعتراض به داور و در آغوش گرفتن کارت‌های زرد دست نکشد، پرسپولیس نمی‌تواند برای همه مقاطع حساس فصل روی این ستاره حساب کند. 
در لیگ‌برتر ایران، نام سیدجلال حسینی در مواجهه با داورها برای او مصونیت می‌آورد. سید در جمع بازیکنانی قرار دارد که داوران لیگ برتری به سادگی به آنها اخطار نمی‌دهند و معمولا واکنش چندانی به غرولند‌های تکراری و اعتراض همیشگی‌شان نشان نمی‌دهند. این موضوع در لیگ، شاید به‌سود پرسپولیس باشد اما در آسیا برای این تیم گران تمام می‌شود. هر اعتراض جدی سیدجلال در لیگ قهرمانان، می‌تواند به معنای یک اخطار تازه باشد، هر اخطار مقدمه یک محرومیت دیگر است و هر محرومیت نیز، مقدمه یک شکست برای پرسپولیس. اینکه چرا تیم برانکو به هیچ قیمتی نمی‌تواند با عدم حضور حسینی در ترکیب سازگار شود، سوال مهمی به‌نظر می‌رسد اما اینکه چرا کاپیتان کهنه‌کار و پرتجربه سرخ‌ها به همین سادگی کنترل رفتارش را در زمین از دست می‌دهد و از کارت‌های زرد استقبال می‌کند، سوالی است که خود سیدجلال باید به آن پاسخ بدهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید