• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15892
+
-

استقلال و پرسپولیس زیر ذره‌بین AFC

کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته فشار زیادی به باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آورد تا هر طور شده با مجوز حرفه‌ای وارد بازی‌ها شوند. همین فشار‌ها باعث شد تا سهمیه‌های عربستان در لیگ قهرمانان از 4تیم به دو تیم کاهش پیدا کند و تیمی مثل نفت‌تهران هم جایش را به ذوب‌آهن بدهد. استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی هم دیگر تیم‌هایی بودند که تا آستانه حذف از لیگ قهرمانان پیش رفتند اما درنهایت با تلاش‌های فدراسیون و مدیران وقت باشگاه‌ها، مجوز حرفه‌ای گرفتند. هر چند آن زمان حرف‌و‌حدیث‌های فراوانی درمورد صحت مدارک تیم‌های ایرانی رسانه‌ای شد اما درنهایت نمایندگان فوتبال ایران به مسابقات آسیایی رفتند و از 4‌تیم، 3‌تیم به یک‌هشتم نهایی راه پیدا کردند. پس از این ماجرا به‌نظر می‌رسید همه چیز برای تیم‌های ایرانی ختم به خیر شده اما حالا شرایط حسابی فرق کرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا که پیش از این تاکید زیادی روی صداقت باشگاه‌ها و صحت مدارک داشته، به تازگی نمایندگانی به ایران فرستاده و از آنها خواسته تا مدارک باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان را زیر ذره‌بین قرار دهند.

  استارت با استقلال
بازرس‌های AFC در اولین قدم راهی باشگاه استقلال شده و اسناد مالی این باشگاه را درخواست کرده‌اند. آنها یک روز را در باشگاه استقلال گذرانده‌اند و گویا بازهم نتوانستند به‌صورت کامل پرونده‌ها را مورد بررسی قرار دهند. از همین‌رو قرار بر این شده دو روز دیگر هم برای بررسی پرونده‌های مالی باشگاه استقلال وقت بگذارند. این پرونده‌ها مربوط به اسناد مالی باشگاه استقلال در سال‌های گذشته و بدهی‌های به‌جا مانده است. براساس شنیده‌ها، ناظران AFC در اولین روز، 110‌پرونده را مورد بررسی قرار داده‌اند. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است در بررسی‌های خود به باشگاه‌های پرسپولیس و تراکتورسازی هم بروند. اسناد مالی این دو باشگاه هم مانند استقلال مورد بررسی قرار خواهد گرفت، چرا که در سال‌های اخیر شکایت‌های متعددی از سوی طلبکاران این باشگاه‌ها صورت گرفته است.

  راه فراری نیست
این‌طور که به‌نظر می‌رسد باشگاه‌های ایرانی امسال هیچ راه فراری ندارند و باید هر‌طور شده تکلیف پرونده‌های مالی خود را مشخص کنند. شاید کمی عجیب باشد اما ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اطمینان بیشتر، با خودشان مترجم اختصاصی آورده‌اند! مهم‌تر اینکه خانم وین، سربازرس تایلندی که در تهران حاضر شده، از طلبکاران 3 باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی خواسته تا به این آدرس ایمیل «Overduepayables@the-afc.com» شکایات خود را ارسال کنند و منتظر بررسی دقیق کنفدراسیون فوتبال آسیا باشند. در این شرایط باید دید استقلال و پرسپولیس که سهمیه حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب کرده‌اند، می‌توانند مثل سال گذشته مجوز حرفه‌ای دریافت کنند و به لیگ قهرمانان بروند یا خیر.

این خبر را به اشتراک بگذارید