• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158903
+
-

کرایه تاکسی 25درصد بیشتر شد

تاکسی
کرایه تاکسی 25درصد بیشتر شد

 از ابتدای اردیبهشت کرایه‌های تاکسی به اندازه‌ای که در شورای شهر تصویب شده است، افزایش پیدا می‌کند. شورای اسلامی شهر تهران در سال گذشته 25درصد افزایش کرایه از ابتدای اردیبهشت 1401 را تصویب کرد ولی در بعضی خطوط و ‌بعضی رانندگان، از ابتدای امسال دست به افزایش کرایه‌ها‌ زدند که عملی غیرقانونی محسوب می‌شود. به گزارش همشهری، در بهمن ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کردند که بر اساس آن نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی افزایش می‌یابد. تاکسی‌ها همچنین می‌توانند در فاصله زمانی ساعت 10شب تا 6صبح کرایه‌ها را 20درصد افزایش دهند. نرخ کرایه اتوبوس‌های شهر تهران هم به‌طور متوسط ۲۵درصد افزایش پیدا می‌کند؛ اما از آنجا که در برخی خطوط مبلغ کرایه نامتناسب بود، به این اتوبوس‌ها اجازه داده شده ‌که تا سقف حداکثر ۳۵درصد افزایش کرایه داشته باشند و بیشتر از این مقدار غیرقانونی است. کرایه خطوط مینی‌بوس هم در سال جدید ۱.۲درصد نرخ کرایه خطوط اتوبوس بر مبنای طول خطوط است. بلیت تک‌سفره مترو نیز 25درصد افزایش قیمت پیدا کرده است. یکی دیگر از مصوبات شورای شهر در سال گذشته تخفیف‌های بلیت مترو و بی‌آرتی برای خانواده شهدا، جانبازان، معلولان و سالمندان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، در این‌‌باره می‌گوید: فرایند توزیع و الصاق برچسب‌های تعبیه‌شده ویژه افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال‌جاری (که با توجه به ویژگی‌های خاص طراحی شده در آن مقدمه آغاز اجرای طرح پرداخت الکترونیک نیز محسوب می‌شود)، در حال انجام است و از نخستین روز اردیبهشت ماه در معرض دید شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد. مهدی اسماعیل‌بگی می‌افزاید: افزایش متوسط 25درصد به‌طور معمول و 35درصد براساس شرایط برخی خطوط و کاربری‌ها را شامل خواهد شد و مسافران می‌توانند با اسکن بارکد دوبعدی برچسب تعبیه‌شده، علاوه بر اطلاع از میزان کرایه، به خدمات دیگری نظیر امکان ثبت پیام تقدیر و تشکر، انتقاد و پیشنهاد و دیگر موضوعات درنظر گرفته شده به این منظور نیز دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه عملیات الصاق برچسب تاکسی‌های تلفنی و گردشی نیز طی هفته آتی انجام می‌شود.
او می‌گوید: شهروندان تهرانی درصورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه 1888تماس گرفته، مراتب را به‌ دست‌اندرکاران امر در سازمان تاکسیرانی شهر تهران اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید