• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 28 آذر 1396
کد مطلب : 1589
+
-

خبرهای کوتاه بورس

بورس‌های آسیایی سبزپوش شدند

منحنی شاخص بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه، صعودی ترسیم شد. این صعود پس از آن اتفاق افتاد که خوش‌بینی‌ سرمایه‌گذاران به‌احتمال تصویب لایحه مالیاتی جدید ترامپ در آمریکا افزایش یافت.

به گزارش همشهری، انتظار می‌رود اصلاحات مالیاتی در آمریکا به افزایش سود شرکت‌ها، اقدام شرکت‌ها برای بازخرید سهام‌شان و افزایش پرداخت سود سهام نقدی به سهامداران منجر شود. قرار است این لایحه طی هفته جاری در کنگره آمریکا به رأی گذاشته شود. دیروز تحت‌تأثیر این رویداد شاخص بورس‌های آسیا- اقیانوسیه، ۰.۲‌درصد افزایش یافت.

درحالی‌که اغلب بورس‌های آسیا روز دوشنبه را با صعود آغاز کرده بودند بورس‌های چین در روندی معکوس منفی شدند و حجم معاملات سهام در بورس‌های چین کاهش یافت به‌طوری که دیروز شاخص بورس «شانگهای کامپوزیت» با وجود آنکه در آغاز ساعات معاملات صعودی بود، در ادامه یک درصد منفی شد. تحولات در بازارهای سهام چین پس از آن اتفاق افتاد که بانک مرکزی این کشور برای افزایش نرخ بهره اعلام آمادگی کرد.تحولات مرتبط با کنفرانس کاری رهبران حزب کمونیست چین برای تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های اقتصادی، از دیگر مسائل اثرگذار بر بورس‌های چین بوده است.

 

 توصیه‌های مدیر نظارت بورس

مدیر نظارت سازمان بورس گفت: از تمام افرادی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند تقاضا دارم، پیش از سرمایه‌گذاری و خرید سهام، از مشورت نهادهای حرفه‌ای استفاده کنند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسن خدابخش گفت: وقتی در بازار سهام برای سهام یک شرکت صف خرید ایجاد می‌شود نباید افراد صرف اینکه صف ایجادشده، به خرید سهام اقدام کنند بلکه باید یا خود حرفه‌ای باشند یا از نهادها و افراد حرفه‌ای در حوزه تحلیل آمار و اطلاعات کمک بگیرند.

او ادامه داد: اطلاعات مربوط به شرکت‌ها که روی سامانه اطلاعات ناشران بورس، موسوم به کدال قرار دارد، ممکن است ازجانب افراد مختلف به شکل‌های مختلف تحلیل شود به همین دلیل  ضروری است سرمایه‌گذاران با آگاهی و اطلاعات کافی وارد بازار شوند. خدابخش افزود: همانطور که در زمان خرید کالا جوانب آن را می‌سنجید و بعد اقدام به خرید می‌کنید پس باید در بازار سرمایه هم این اتفاق بیفتد یعنی اگر خودتان خبره مالی نیستید، از مشورت افراد خبره استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید