• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158892
+
-

نایب‌قهرمان با 4 قهرمان

کشتی فرنگی ایران بیشترین طلا را در قهرمانی آسیا گرفت اما به لحاظ امتیازی دوم شد  و عنوان نایب‌قهرمانی قاره را به‌دست آورد

نایب‌قهرمان با 4 قهرمان

در روز پایانی مسابقات کشتی قهرمانی آسیا در رشته فرنگی، نمایندگان اوزان 60، 67، 72، 82 و 97کیلوگرم به روی تشک رفتند. شاگردان بنا که در روز اول رقابت‌‌ها به یک مدال طلا و 2 برنز رسیده بودند، در روز دوم عملکرد خوبی داشتند و توانستند در 4وزن به فینال برسند. شاهین بداغی هم در وزن 67کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شد. با 3پیروزی و یک باخت در 4فینال روز دوم، فرنگی‌کاران در مجموع به 4مدال طلا، یک نقره و 2برنز رسیدند. تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان این رقابت‌ها پس از قزاقستان در رده دوم قرار گرفت و تیم قرقیزستان سوم شد.

  نقره با طعم مصدومیت
مهدی محسن‌نژاد، دارنده مدال نقره و برنز امیدهای جهان در وزن 60کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9بر صفر جیانیدر از هند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی با نتیجه 5 بر 4 از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و به فینال رسید. محسن‌نژاد در فینال به مصاف ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان رفت و درحالی‌که 4بر صفر از حریفش عقب بود، به‌دلیل آسیب‌دیدگی به کشتی ادامه نداد و به مدال نقره قناعت کرد.

  دست شاهین به مدال نرسید
شاهین بداغی در وزن 67کیلوگرم در دور اول با توجه به عدم‌حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی رسید. او در دور دوم مقابل هان سو ریو، قهرمان جهان از کره‌جنوبی با نتیجه 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، بداغی به دیدار رده‌بندی رفت. شاهین بداغی برای کسب مدال برنز در مقابل کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر 23سال جهان از ژاپن قرار گرفت که با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به‌عنوان پنجمی رسید.

  اولین طلای روز دوم
محمدرضا مختاری که در مسابقات جهانی‌2021 نروژ هم ملی‌پوش ایران بود و به‌عنوان پنجمی رسید، در وزن 72کیلوگرم در دور اول با نتیجه 9 بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی در یک کشتی یکطرفه با نتیجه 9 بر صفر میرزابک رحمت‌اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی‌اف از قزاقستان رفت که با یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید و نخستین طلای ایران در روز پایانی مسابقات را کسب کرد.

  طلای رسول 
رسول گرمسیری در وزن 82کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد. او در مرحله نیمه‌نهایی در یک کشتی حساب‌شده و یکطرفه با نتیجه 5 بر صفر سینگ هارپریت، دارنده مدال نقره آسیا از هند را شکست داد و به فینال رسید. گرمسیری در فینال به مصاف دیاز کالان از قزاقستان رفت و با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

  پایان طلایی 
مهدی بالی در وزن 97کیلوگرم آخرین کشتی‌گیر ایران در روز دوم بود که به فینال رقابت‌های قهرمانی آســــــیا2022 مغولستان رسید. بالی در کشتـی اول خود در یـک رقابت دیدنی درحالی‌که کشتی با نتیجه 4-4 دنبال می‌شد، پارک جی وو از کره‌‌جنوبی را با ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. او در نیمه‌نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید و فینالیست شد. بالی در فینال مقابل کشتی‌گیر کهنه‌کار ازبکستانی رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان قرار گرفت و در یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 5 بر یک آساکولوف را شکست داد و به مدال طلا رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید