• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158890
+
-

فینال سبز و قرمز

نساجی و آلومینیوم به فینال رسیدند و ورزشگاه آزادی می‌تواند میزبان یک بازی پرشور و پرتماشاگر باشد، اما برگزارکنندگان هنوز بین تهران و تبریز تردید دارند

فینال جام‌حذفی ایران در فصل 01-1400 به یکی از جالب‌ترین فینال‌های تاریخ این رقابت‌ها بدل شد. نساجی قائمشهر و آلومینیوم اراک، دو تیمی که تا به حال رنگ نیمه‌نهایی را هم ندیده بودند، به فینال رسیدند و حالا در نزدیک‌ترین فاصله ممکن با جامی هستند که هرگز از این نزدیکی به آن نگاه نکرده بودند. این یک اتفاق مثبت برای جام‌حذفی است که تیم‌های ریشه‌دار اما کوچک شهرستانی را در این مرحله می‌بیند و شور و حال عجیب و بی‌سابقه‌ای را در دو شهر اراک و قائمشهر ایجاد کرده است؛ البته به شرط آنکه مسئولان برگزاری در انتخاب میزبان بازی فینال دچار اشتباه نشوند و هواداران دو تیم را از تماشای این بازی محروم نکنند.

  صعود با پنالتی، قبل از پنالتی
سه‌شنبه‌شب در بازی دوم از مرحله نیمه‌نهایی، نساجی قائمشهر کاملا بر حریف دسته‌اولی‌اش برتری داشت اما سختی زیادی کشید تا بالاخره این تیم را در پایان 120دقیقه شکست داد. مالکیت توپ 70 به 30 و ثبت 777پاس برای تیم نساجی کاملا نشان‌دهنده شکل بازی و احاطه کامل میزبان بر توپ و زمین است؛ البته میزبانی که مثل بازی‌های لیگ در زمین بی‌طرف از میهمانش پذیرایی می‌کرد، اما حضور پرشور هزاران تماشاگر قائمشهری در تهران، حس و حال ویژه‌ای به بازی بخشیده بود و نساجی را کاملا از امتیاز میزبانی بهره‌مند می‌کرد. نساجی با وجود این مالکیت بالا و زدن 21شوت نتوانست موقعیت‌های خطرناک زیادی خلق کند و تا دقیقه118 هم بدون گل ماند. اما نهایتا محمدمهدی نظری یک پنالتی برای میزبان پرطرفدار این بازی گرفت و حامد شیری هم مثل همیشه توپ را تبدیل به گل کرد. ضربه پنالتی شیری، ششمین ضربه داخل چارچوب نساجی بود و این تیم را مقابل حریفی برنده کرد که در طول 120دقیقه فقط یک ضربه داخل چارچوب داشت.

  7اردیبهشت، انشاءالله آزادی
بلافاصله بعد از پایان بازی و در حالی‌ که هواداران نساجی مشغول پایکوبی در ورزشگاه آزادی بودند، مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند بازی فینال در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز برگزار خواهد شد. این تصمیم البته با انتقاد هواداران هر دو تیم و رسانه‌ها روبه‌رو شد. طبیعی است که هر دو تیم آلومینیوم و نساجی، بازی در ورزشگاه آزادی را ترجیح می‌دهند و با توجه به فاصله مساوی هر دو شهر با تهران، انتخاب این ورزشگاه می‌تواند تصمیم عادلانه‌ای باشد.

 فاصله اراک تا تهران 278کیلومتر و فاصله قائمشهر تا تهران نیز حدودا 250کیلومتر است. اگر بازی در تهران برگزار شود می‌توانیم شاهد حضور 60، 70هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی باشیم. اما برگزاری بازی در تبریز، کار هواداران هر دو تیم را سخت می‌کند و اهالی تبریز هم که طبیعتا علاقه‌ای به حضور در ورزشگاه و تماشای این بازی نخواهند داشت. همین موضوع باعث انتقاد فراوان از تصمیم کمیته برگزاری مسابقات شد و یک روز بعد مسئولان این کمیته برگزاری بازی در تبریز را تکذیب کردند. آخرین اخبار دیروز حاکی از این بود که هنوز تصمیم‌گیری نهایی بین دو شهر تهران و تبریز انجام نشده و کمیته مسابقات با بررسی کلیه شرایط موجود نتیجه را اعلام خواهد کرد. نتیجه‌ای که به ‌احتمال فراوان، برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید