• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158875
+
-

پاشنه آشیل

مسی باز هم مصدوم شد و عملکردش در این فصل می‌تواند نقطه ضعف کارنامه حرفه‌ای و پاشنه آشیل‌اش باشد

پاشنه آشیل

پاری‌سن‌ژرمن اگر دیشب آنژه را برده باشد، تنها با یک‌امتیاز دیگر، قهرمانی‌اش را در این فصل لیگ یک قطعی خواهد کرد. به این ترتیب مسی با قهرمانی در لوشامپیونه به 39 قهرمانی در دوران ورزشی خود می‌‌رسد. این یازدهمین قهرمانی او در لیگ خواهد بود. او اگر به بازی شنبه مقابل لانس برسد، می‌تواند در جشن اولین قهرمانی‌اش با پیراهن تیم جدید شرکت کند. با این‌حال فصل برای مسی اصلا خوب پیش نرفته. او بار دیگر دچار آسیب‌دیدگی شده؛ این‌بار از آشیل پا. لئو تا پیش از این 10‌بازی پاریسی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. 
   او در مجموع 21بازی این فصل در لیگ تنها 3‌بار موفق به گلزنی شده و البته 13بار هم پاس‌گل داده است. مسی به دلیل مصدومیت‌های زیاد فقط در 61درصد دقایق ممکن به میدان رفته و روی 23درصد گل‌های فصل تیمش تاثیر گذاشته است. او بدشانس هم بوده. ستاره آرژانتینی در فصل جاری 13‌بار تیرک دروازه را به لرزه در‌آورده و 4‌گل او پس از بررسی VAR مردود شده‌اند تا بدشانسی‌های او در نخستین فصل حضور در پاریس تکمیل شود. 
   مسی زمانی که وینگر راست بوده، در 434بازی 314بار موفق به گلزنی شده اما به‌عنوان مهاجم مرکزی بیشتر گل زده؛ 304گل در 295بازی. او در 7بازی به‌عنوان وینگر چپ تنها یک‌گل زده، 50گل در 60بازی به‌عنوان مهاجم دوم به ثمر رسانده و 11گل در 11بازی به‌عنوان هافبک بازیساز در کارنامه‌اش به چشم می‌آید.
   مسی در 7بازی لیگ قهرمانان این فصل 5بار موفق به گلزنی شد؛ هر 126دقیقه یک‌گل. او یک بازی هم در جام حذفی انجام داد که گلی نزد. به این ترتیب مسی امسال در 29‌بازی، 8‌گل زده، 13‌پاس‌گل داده؛ هر 303‌دقیقه یک‌گل!
   این آمار برای بازیکنی که در میان انتقادات فراوان بار‌ دیگر توپ طلا گرفته است، اصلا خوب نیست. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن می‌خواهد او را در فصل آینده هم در اختیار داشته باشد. به نظر نمی‌رسد مسی به این زودی‌ها به بارسلونا برگردد. اما سرخیو راموس دیگر در پاریس مورد نیاز نیست و می‌تواند تیم را در تابستان ترک کند. باشگاه می‌خواهد در فصل آینده به بازیکنان تیم جوانانش که به‌تازگی قهرمان لیگ شده‌اند، بیشتر بازی بدهد. غیر از مسی بقیه بازیکنان آرژانتینی آزاد خواهند شد. دی‌ماریا قرارداد ندارد و پاردس و ایکاردی هم احتمالا به سری‌آ خواهند رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید