• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158880
+
-

جنگ نایب‌قهرمانی

سوم شدن بارسا به فدراسیون فوتبال اسپانیا 5میلیون یورو ضرر می‌زند

در لالیگا جنگ قهرمانی عملا پایان یافته و خود ژاوی هم پس از شکست در بازی قبلی مقابل کادیز اعتراف کرد تیمش دیگر شانسی برای قهرمانی ندارد. حالا زمان تثبیت سهمیه لیگ قهرمانان اروپا برای فصل آینده است. بازی امشب مقابل سوسیداد می‌تواند به روند افتضاح بازی‌های اخیر پایان دهد یا در ادامه آن باشد.
  باشگاه همچنان تحت‌تأثیر فاجعه لیگ اروپاست. برخی هواداران و خبرنگاران نزدیک باشگاه قهر کرده‌اند و برخی علیه لاپورتا دست به اعتراض زده‌اند. طبق اعلامیه رسمی باشگاه تعداد هواداران آینتراخت فرانکفورت در نیوکمپ ۳۴۴۳۵نفر بوده! درحالی‌که در حالت عادی و مجاز باید ۵هزارهوادار برای تیم میهمان به ورزشگاه می‌آمدند. لاپورتا تقصیر را برگردن سیستم قدیمی فروش بلیت انداخته. جولی گو، مدیر ارتباطات بارسا هم توضیح داده: «هر عضو رسمی باشگاه می‌تواند بلیت را به قیمت ۲۲یورو بخرد و ساکنان کاتالونیا با ۲۶یورو آن‌را می‌خرند. سیستم ما یک سیستم پویا است و قیمت به‌تدریج افزایش می‌یابد. ما قراردادی که با اپراتور فعلی داریم را به اتمام خواهیم رساند.»
  ماجرای پورسانت گرفتن پیکه از محل انتقال سوپرجام اسپانیا به عربستان هم بر باشگاه سایه افکنده است. ممکن است رئال مادرید هم علیه او دست به شکایت بزند چون بازیکن بارسلونا از نام این باشگاه در چانه‌زنی سوءاستفاده کرده است.
   اگر بارسلونا لیگ را در رتبه سوم به پایان برساند، سوپرجام فصل آینده را هم از دست می‌دهد چون 2 تیم فینالیست جام حذفی و 2 تیم اول لالیگا به این رقابت‌ها راه می‌یابند. در این‌صورت فدراسیون اسپانیا به‌دلیل غیبت این تیم در سوپرجام اسپانیا باید 5‌میلیون یورو به عربستان غرامت پرداخت کند. یعنی سوم شدن بارسا به فدراسیون هم زیان خواهد زد. برای همین 2تیم سه‌ویا و اتلتیکو که در کورس کسب سهمیه و نایب‌قهرمانی هستند، نگرانی‌هایی را ابراز کرده‌اند که مبادا داوری‌ها به سمت بارسلونا کشش پیدا کند. پیشنهاد قطر برای میزبانی سوپرجام 33‌میلیون یورو - بدون پرداخت جریمه درصورت عدم‌شرکت رئال مادرید یا بارسلونا - بدون واسطه و افزایش سالانه 3درصدی بود اما پیشنهاد عربستان با 40‌میلیون یورو - جریمه 5‌میلیونی درصورت عدم‌شرکت بارسلونا یا مادرید - با پرداخت از طریق واسطه مورد قبول قرار گرفت.
   جدایی مسی از بارسا به هر دو طرف آسیب زد. ستاره آرژانتینی که فصلی ناامیدکننده را در پاریس پشت‌سر گذاشت و وضعیت بارسا هم این است. بارسلونا در نخستین فصل پسا مسی؛ خارج شدن از کورس قهرمانی لالیگا، عدم‌راهیابی به فینال سوپرکاپ اسپانیا که البته با مسی هم این اتفاق افتاده بود، حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی، حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا که این اتفاق هیچ‌گاه در دوران مسی رخ نداده بود، حضور در لیگ اروپا پس از 18سال و حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها.
   فصولی که بارسلونا در طول این قرن بیش از 5‌بازی در نوکمپ باخته است؛ فصل03-2002، فصل21-2020، فصل22-2021. 2تا از این 3 مورد در 2فصل اخیر بوده‌اند.
   آخرین شکست بارسلونا در آنوئتا (زمین سوسیداد) در فصل16-2015 بود. این تیم فصل گذشته با رونالد کومان در آنجا 6 بر یک پیروز شد، با 2‌گل از مسی و دست و یک‌گل گریزمان و دمبله.

جدول لالیگا در زمان آغاز به‌کار ژاوی روی نیمکت بارسلونا:
یک- رئال‌مادرید: ۳۰ امتیاز (۱۳ بازی)، 9- بارسلونا: ۱۸ امتیاز (۱۳ بازی)، ۱۲ امتیاز فاصله میان 2 تیم
 جدول کنونی لالیگا:
 یک- رئال‌مادرید (بدون احتساب بازی دیشب مقابل اوساسونا): ۷۵ امتیاز (۳۲ بازی)، 2- بارسلونا: ۶۰ امتیاز (۳۱ بازی)، ۱۵ امتیاز فاصله میان 2تیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید