• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158874
+
-

تحقیر در غیاب کریس

منچستریونایتد بدون ستاره پرتغالی‌اش مقابل لیورپول حرفی برای گفتن نداشت

تحقیر در غیاب کریس

درحالی‌که همین چهارشنبه قبل هواداران منچستر‌سیتی یک‌دقیقه سکوت به احترام هواداران لیورپولی کشته شده در فاجعه هیلزبورو را رعایت نکردند و به حریف احترام نگذاشتند، هواداران لیورپول در بازی با منچستر‌یونایتد به سیتیزن‌ها احترام و ادب را آموختند. لیورپولی‌ها در دقیقه7که شماره پیراهن کریستیانو رونالدو است، او را تشویق کردند و به او دلداری دادند. تشویق ایستاده حاضران آنفیلد در هفتمین دقیقه باز برای حمایت از کریستیانو رونالدو در روزهای سختی که سپری می‌کند و به‌تازگی یکی از قل‌های جدیدش را که پسر بوده، از دست داده. طرفداران لیورپول شعار «هرگز تنها قدم نخواهی زد» معروف خود را این بار برای دلگرمی دادن به کریستیانو خواندند و بازیکنان هر دو‌تیم برای همدردی با او، با بازوبند مشکی پا به میدان گذاشتند. این درسی برای همه تماشاگران فوتبال در هر جای دنیا بود؛ برای آنها‌یی که در ورزشگاه به اسطوره درگذشته تیم حریف هم ناسزا می‌گویند. بگذریم؛ قصد نصیحت نداریم.
  در پیروزی خردکننده 4بر صفر لیورپول بر من‌یونایتد که این‌بار در غیاب رونالدو رقم خورد، رالف رانگنیک از همه منطقی‌تر حرف زد؛ اینکه منچستر 6سال از لیورپول عقب است و در پایان فصل نیاز به جذب 10‌بازیکن جدید دارد.
  تیم فوتبال منچستریونایتد برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، در 2‌مسابقه یک فصل 9‌گل از حریفش دریافت کرد.
  آمار تقابل‌های رالف و کلوپ هم جالب است. رانگنیک در آلمان 6بار کلوپ را برده و 5بار مساوی کرده و تنها 2‌بار به او باخته بود. حالا تعداد بردهایش 2برابر باخت‌هایش مقابل این مربی موفق شده.
  صلاح بعد از 14بازی سرانجام گل زد. مثلث هجومی لیورپول متشکل از صلاح، مانه و لوییس دیاس هر کدام یک‌گل زدند و یک‌پاس‌گل دادند. ژوتا هم با 20دقیقه بازی یک‌پاس‌گل داد.
  صلاح و مانه در این فصل هر کدام 10‌گل در لیگ برتر در آنفیلد زده‌اند.
  مو صلاح در تمام رقابت‌های این فصل برای لیورپول؛ 42بازی، 30گل، 12پاس گل. صلاح در 10‌بازی لیگ قهرمانان 8‌گل و در 30‌بازی لیگ برتر 22گل‌زده است.
  لوییس دیاس در این فصل با 3‌گل به اندازه جیدون سانچو در لیگ گل زده و این در حالی است که او 19بازی کمتر انجام داده است. مسی هم در پاریس همین تعداد گل را به ثمر رسانده است!
  تیاگو گوشه‌هایی از توانایی‌هایش را در زمانی که برای بایرن بازی می‌کرد در ترکیب لیورپول هم به نمایش گذاشت. آمار لیورپول از زمانی که تیاگو در این فصل لیگ برای لیورپول به میدان رفت؛ 14‌بازی، 13‌برد، یک‌مساوی، 41‌گل زده و 4‌گل خورده.
  از سال 04-2003 تنها 4‌بازیکن توانستند بیش از 100‌پاس در یک‌بازی مقابل منچستریونایتد در پریمیر لیگ بدهند که 2‌مورد از آنها سه‌شنبه شب اتفاق افتاد؛ تیاگو 105‌پاس و ویرجیل فان‌دایک 106‌پاس.
  سادیو مانه اکنون به اندازه رایان گیگز در لیگ برتر گل زده است، اما در 374بازی کمتر؛ 258گل.

تیاگو در مصاف با منچستر، پاس‌هایی با دقت 96‌درصدی به هم‌تیمی‌هایش داد و این در حالی است که مقابل منچسترسیتی پاس‌هایی با دقت 92‌درصدی داده بود.
منچستر یونایتد با دریافت 74‌گل از لیورپول در لیگ برتر هم‌اکنون بیش از هر حریفی مقابل لیورپول گل دریافت کرده است.
محمد صلاح نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در یک فصل 5‌گل به منچستریونایتد زده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید