• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158868
+
-

آماربازی

03
تساوی سپاهان مقابل التعاون باعث شد بالاخره یکی از 4تیم عربستانی از صدر جدول گروه خودش پایین بیاید. تا پایان روز سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هر 4تیم عربستانی در گروه‌های خودشان صدرنشین بودند و فقط در گروه فولاد که تنها گروه خالی از تیم‌های عربستانی است تیم الغرافه قطر صدرنشین بود. در روز چهارم که نخستین بازی‌های دور برگشت برگزار شد 3تیم الهلال، الشباب و الفیصلی صدرنشینی خود را حفظ کردند اما التعاون با تساوی یک-یک مقابل سپاهان شاهد سبقت الدوحیل بود که با برتری مقابل پاختاکور به صدر جدول صعود کرد. التعاون حالا با 7امتیاز پشت سر الدوحیل 9امتیازی است. در گروهC نیز فولاد ایران با 8امتیاز در صدر است.

04
تیم الهلال چهارمین بازی‌اش را هم در لیگ قهرمانان این فصل با پیروزی پشت سر گذاشت تا همچنان صد درصد امتیازات ممکن را کسب کرده باشد. الهلال در
 گروهA به 4پیروزی از 4بازی رسیده و فعلا بهترین عملکرد را در میان همه تیم‌های غرب آسیا دارد. بعد از این تیم که مدافع عنوان قهرمانی هم هست، الشباب عربستان با کسب 10امتیاز دوم است و الدوحیل نیز با 9امتیاز عنوان سوم این منطقه را در اختیار دارد. الفیصلی عربستان و فولاد ایران با 8امتیاز 2 صدرنشین بعدی و تیم‌های چهارم و پنجم غرب آسیا هستند. در جمع تیم‌های دوم التعاون عربستان و الریان قطر با 7امتیاز به‌نظر بیشترین شانس را برای صعود دارند. شباب الاهلی امارات هم با 6امتیاز فعلا هشتمین تیم غرب آسیا است.

37
و اما بررسی امتیازات لیگ قهرمانان براساس کشورهای حاضر، نشان می‌دهد عربستانی‌ها همچنان موفق‌ترین تیم‌های این مسابقات هستند. 4تیم عربستانی تا این مقطع مجموعا 37امتیاز گرفته‌اند و میانگین امتیازات آنها 9.25بوده است. کشور دوم فاصله زیادی با عربستان دارد؛ قطر با 3تیمی که در این مسابقات دارد فعلا 25امتیاز کسب کرده و میانگین 6.25امتیاز را به جا گذاشته است. تیم‌های ایرانی به‌طور میانگین 6امتیاز دارند و با فاصله‌ای ناچیز پشت سر قطر قرار می‌گیرند. در رتبه‌های چهارم به بعد فاصله کشورها خیلی نزدیک است. اماراتی‌ها به‌طور میانگین 4.33امتیاز دارند و 3کشور ازبکستان، عراق و اردن هم به میانگین 4امتیاز رسیده‌اند. تاجیکستان با تنها تیمش -استقلال- تنها کشور بدون امتیاز مسابقات است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید