• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158806
+
-

آغاز « نبرد دونباس » در شرق اوکراین

اروپا
آغاز « نبرد دونباس » در شرق اوکراین

مقامات اوکراینی گفته‌اند که ارتش روسیه، حمله‌ای تمام‌عیار به مواضع این کشور در منطقه دونباس در شرق را آغاز کرده است. به گزارش بی‌بی‌سی، اوکراینی‌ها گفته‌اند که تمامی مواضعشان در جبهه 480کیلومتری در این منطقه، مورد حمله ارتش روسیه قرار گرفته است. ولودیمیر زلینسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که مدت‌ها درباره این حمله هشدار می‌داد، گفته که سرانجام مسکو این حمله را آغاز کرده است. مسکو گفته که از شب دوشنبه، به بیش از 1000هدف حمله کرده است. با وجود تمرکز بر جبهه شرقی، روس‌ها در روزهای اخیر شهرهای دیگر مناطق اوکراین، ازجمله مناطقی در غرب را هم مورد حمله قرار داده‌اند.
زلینسکی گفته است که بخش اعظم ارتش روسیه، بر این حمله متمرکز شده‌اند و مسکو می‌خواهد هر طور شده در «نبرد دونباس» به پیروزی برسد. 
دونباس قلب صنعتی اوکراین در شرق این کشور است که روس‌زبان‌های زیادی در آن زندگی می‌کنند. در 8 سال اخیر، جدایی‌طلبان اوکراینی مورد حمایت روسیه با نیروهای دولتی در این منطقه در حال جنگ بوده‌اند. کرملین در هفته‌های اخیر، بعد از ناکام ماندن حمله‌اش به کی‌یف هدف اصلی خود از جنگ اوکراین را فتح دونباس خوانده است. روسیه بعد از آنکه از کی‌یف عقب‌نشینی کرد، نیروهایش را برای حمله به شرق سازماندهی کرد. زلینسکی گفته است که ارتش کشورش، بدون توجه به تعداد نیروهای روسیه، از این منطقه دفاع خواهد کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :