• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158801
+
-

بازارها/ شرایط دشوار برای تولید پوشاک

مجید افتخاری، عضو هیأت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: شرایط برای تولیدکننده‌های پوشاک سخت شده و علاوه بر واردات پوشاک از بنگلادش، ترکیه هم اضافه شده، چرا که واردات پوشاک ترکیه به‌دلیل کاهش ارزش پول ملی این کشور توجیه اقتصادی دارد. در این میان قیمت تمام‌شده کالای ایرانی به‌صورتی دستوری با افزایش هزینه حامل‌های انرژی، دستمزد و مالیات افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط تولید دیگر توجیه اقتصادی نخواهد داشت و باعث می‌شود یا تعدیل نیرو صورت گیرد یا شاهد خروج از صنعت باشیم.

  اثر افزایش قیمت گندم بر شیرینی و شکلات
جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوییت، شیرینی و شکلات ایران درباره اثرات افزایش قیمت گندم بر صنعت شیرینی و شکلات گفت: شیرینی و شکلات یک کالای لوکس است و در سبد مصرفی نیست، بنابراین با کاهش قدرت خرید مردم و افزایش قیمت کم کم به حاشیه می‌رود. به‌گفته او، اگر قیمت گندم ۱۲هزار تومان باشد، قیمت آرد صنف و صنعت، با افزایش تقریبا دو برابری، حدود ۲۰هزار تومان تمام می‌شود و تولیدکنندگان را در تنگنا و مشکل قرار می‌دهد.

  صادرات دام زنده، همچنان ممنوع است
بنابر اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی در راستای ثبات و تعادل در بازار گوشت قرمز در کشور، هرگونه صادرات دام زنده غیرمولد بره و گوساله ممنوع است. این ممنوعیت از اواخر بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به‌صورت رسمی توسط سازمان دامپزشکی کشور به‌منظور ساماندهی بازار و جلوگیری از افزایش قیمت گوشت به تبع افزایش قیمت دام اعلام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید