• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 31 فروردین 1401
کد مطلب : 158797
+
-

کوتاه از حادثه/حمله راننده متخلف به سرباز راهور

کوتاه از حادثه/حمله راننده متخلف به سرباز راهور

به‌دنبال انتشار کلیپی از حمله مردی به سرباز پلیس راهور در شهرستان بابل و ضرب و شتم وی، مرد مهاجم دستگیر شد و به ضرب و شتم سرباز جوان اعتراف کرد.
به‌گزارش همشهری، چند روز پیش در یکی از میادین شهرستان بابل در استان مازندران اتفاق عجیبی رخ داد. سرباز راهور هنگام کنترل ترافیک متوجه تخلف راننده یک خودروی سواری شد و دفترچه‌اش را به‌دست گرفت تا راننده خاطی را جریمه کند. راننده با دیدن این صحنه عصبانی شد و از سرباز خواست که از نوشتن برگه جریمه خودداری کند اما وقتی با وظیفه‌شناسی سرباز جوان روبه‌رو شد به او حمله و شروع به ضرب‌وشتم وی کرد. شاهدانی که در آن نزدیکی بودند با استفاده از تلفن همراه شروع به فیلمبرداری از صحنه حمله مرد عصبانی به سرباز بی‌گناه کردند و دقایقی بعد بود که کلیپ این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پیچید. همزمان با این اتفاق، تیمی از مأموران پلیس وارد عمل شدند و در جریان تحقیقات اولیه، مرد مهاجم را شناسایی و ظرف چند ساعت محل زندگی او را محاصره و وی را دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به ضرب و شتم سرباز جوان اعتراف کرد و گفت: من کارمند یکی از ادارات هستم و آن روز بعدازظهر در حال رفتن به خانه بودم که مرتکب تخلف رانندگی شدم. همان لحظه بود که سرباز جوان متوجه ماجرا شد و اقدام به نوشتن برگه جریمه کرد و من که در آن لحظات به‌دلیل گرسنگی زیاد عصبانی شده بودم کنترلم را از دست دادم و با حمله به سرباز جوان او را کتک زدم. متهم با ابراز ندامت و پشیمانی از این اقدام و اینکه نتوانسته بود جلوی عصبانیت خود را بگیرد، از سرباز جوان عذرخواهی کرد و به‌گفته سرهنگ محمدزمان شالیکار، فرمانده انتظامی شهرستان بابل، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

جزئیات چاقوکشی در دانشگاه اصفهان 
به‌دنبال مجروح شدن یک دانشجوی دختر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ضربات چاقو، مدیر دفتر حوزه ریاست این دانشگاه جزئیات تازه‌ای از این حادثه را تشریح کرد.
به‌گزارش ایرنا، نورالدین سلطانیان گفت: چند روز پیش یک دختر دانشجو توسط پسری که یکی از همکلاسی‌های او بود مورد حمله با چاقو قرار گرفت و بر اثر 4ضربه وارده به بدن، مصدوم و راهی بیمارستان شد که وضعیت وی در زمان حاضر مساعد است و احتمال دارد امروز یا فردا از بیمارستان مرخص شود. وی با بیان اینکه حادثه مضروب شدن این دانشجوی دختر شنبه ۲۷فروردین جاری در دانشگاه اتفاق افتاد، اظهار داشت: فرد ضارب، دانشجوی ترم 4پرستاری و دارای سابقه ضرب و شتم و تعلیق از ۲ترم تحصیلی است. سلطانیان با اشاره به اینکه فرد ضارب از دانشجویان خوابگاهی است، ادامه داد: وی دارای سابقه اختلال و افکار پارانویید بوده و به‌دلیل ظنی که به همکلاسی خود درباره امور دانشگاهی داشته است، این اقدام را انجام داد. وی با بیان اینکه خانواده دختر دانشجوی مضروب از این دانشجوی پسر شکایت کرده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز با طرح شکایتی از جنبه عمومی جرم، تشویش اذهان و به‌هم‌زدن نظم دانشگاه از این فرد شکایت کرده است. وی با بیان اینکه این دانشجو تحت نظارت مرکز مشاوره دانشگاه بوده است، گفت: بدون شک پرونده این دانشجو در کمیته انضباطی دانشگاه نیز پیگیری خواهد شد. سلطانیان با بیان اینکه نمی‌توان برای تک تک دانشجویان، یک نیروی انتظامات و محافظ در داخل دانشگاه درنظر گرفت، تصریح کرد: همه اقدامات لازم برای تامین امنیت در سطح دانشگاه انجام می‌شود اما برخی مواقع ممکن است چنین حوادث غیرقابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد.

همسایه‌ها، سارقان حرفه‌ای را به دام انداختند
آخرین عضو باند سرقت از منازل پایتخت هنگامی که قصد فرار از داخل خانه‌ای در پایتخت را داشت خود را در جمع همسایه‌ها دید و توسط آنها دستگیر شد.
به‌گزارش همشهری، هجدهم فروردین ماه امسال، یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی از دستگیری یک سارق منزل خبر داد. دقایقی بعد گروهی از مأموران کلانتری نارمک راهی محل حادثه در خیابان سبلان شده و با سارقی روبه‌رو شدند که توسط مردم دستگیر شده بود. آنطور که شاهدان می‌گفتند متهم هنگام خروج از خانه‌ای که خالی از سکنه بود دستگیر شده بود. در این شرایط متهم به کلانتری منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او مدعی بود به تنهایی برای سرقت وارد خانه شده بود اما وقتی بازجویی‌های تکمیلی از او در پایگاه چهارم پلیس آگاهی ادامه یافت، اعتراف کرد که با همدستی 2نفر دیگر دست به سرقت زده است. او گفت: ما 3نفر بودیم که برای سرقت وارد خانه شدیم اما هنگام خروج همدستانم همراه با اموال مسروقه  از آنجا فرار کردند و من توسط  مردم دستگیر شدم. به‌دنبال  اعترافات متهم، مأموران با مجوز  قضایی راهی مخفیگاه همدستانش  شدند و آنها را نیز دستگیر کردند.  دستگیرشدگان به سرقت منزل با همکاری یکدیگر اعتراف کردند و گفتند از فروش اموال مسروقه 50میلیون تومان نصیب‌شان شده است و انگیزه‌شان از سرقت تامین هزینه‌های مواد‌مخدر مصرفی‌شان بود. سرهنگ سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: با اعتراف صریح متهمان هر 3 سارق با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند و تحقیقات پلیسی برای دستگیری مالخر و کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید