• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب : 158609
+
-

خبرهای کوتاه/تغییرات در سازمان سینمایی


با حکم محمد خزاعی،مدیران کل دفاتر «نظارت بر عرضه و نمایش فیلم» و «نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع» منصوب شدند. این در حالی است که گفته می‌شود محمدرضا فرجی استعفایش را شفاهی اعلام کرده و به‌گفته روابط‌عمومی سازمان سینمایی قرار است در بخش دیگری از سازمان سینمایی حضور داشته باشد.
به گزارش همشهری، رئیس سازمان سینمایی در تازه‌ترین انتصاباتش علاوه بر تغییر، سمت مدیریتی را هم تا حدودی تغییر داده است. پیش از این محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر نمایش و عرضه فیلم بوده که سال‌ها در این سمت فعالیت می‌کرد. حالا در حکم جدید عنوان شده که مدیران کل دفاتر «نظارت بر عرضه و نمایش فیلم» و «نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع» منصوب شده‌اند.با پیشنهاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، محمد خزاعی، رئیس سازمان طی حکمی روح‌الله سهرابی را به‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم و حسین طلابیگی را به‌عنوان مدیرکل دفتر نظارت بر مراکز، مشاغل و مجامع منصوب کرد.

رمان آگاتا کریستی سریال می‌شود 

هیو لوری بازیگر مشهور بریتانیایی سریالی با اقتباس از داستان «چرا از ایوانز نپرسیدند؟» اثر آگاتا کریستی می‌سازد. به گزارش رویترز، «چرا از ایوانز نپرسیدند؟» یک مینی سریال سه قسمتی است که در 14آوریل از طریق پلتفرم اینترنتی برت باکس در کشورهای بریتانیا، آمریکا و کانادا برای نخستین بار نمایش داده می‌شود. هیو لوری می‌گوید: از نظر من «چرا از ایوانز نپرسیدند؟» از بهترین رمان‌های جنایی آگاتا کریستی است، از همین رو تصمیم گرفتم با اقتباس از این رمان یک مینی سریال بسازم. من همواره این اشتیاق را داشتم که این رمان را در قالب یک اثر تلویزیونی کمدی ماجراجویانه به تصویر بکشم. هیو لوری ضمن کارگردانی و تهیه کنندگی، در این سریال در نقش مکمل نیز بازی می‌کند. آگاتا کریستی رمان «چرا از ایوانز نپرسیدند» را در سال1934 انتشار داد. 

شروع ناامید‌کننده جانوران شگفت انگیز 

فیلم «جانوران شگفت انگیز: اسرار دامبلدور» که سومین فصل از سری فیلم‌های ساخته شده با اقتباس از داستان‌های هری پاتر است، شروع ناامید کننده‌ای در گیشه سینماهای آمریکا داشته است.  به گزارش ورایتی، این فیلم در روزهای اول پس از اکران تنها 43میلیون دلار در گیشه فروخته.، کاهش اشتیاق برای دیدن فیلم «جانوران شگفت انگیز» اتفاقی مسئله‌ساز است چرا که ساخت این فیلم برای وارنر بروز(وارنر برادرز)، ارزان تمام‌شده است. کمپانی وارنر بروز برای تولید «جانوران شگفت انگیز» 200میلیون دلار هزینه کرده است. این استودیوی فیلمسازی همچنین، ده‌ها میلیون دلار هزینه صرف تبلیغ این فیلم در سراسر دنیا کرده است. البته احتمال دارد این فیلم بتواند در گیشه سینماهای سراسر دنیا به فروش بیشتری دست پیدا کند. 2سری اول فیلم‌های «جانوران شگفت انگیز» ‌ به‌ترتیب مجموعا 814و650میلیون دلار فروش کرده بودند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید