طراحی لباس صنعتی با گردش مالی هنگفت است که در عین حال تلقی میلیونها آدم از ظاهرشان را در جامعه شکل میدهد. آدمها با لباسهایی که میپوشند، خودآگاه یا ناخودآگاه، پیامی را به دیگران مخابره میکنند و اینگونه حتی بدون اینکه نیاز به برقراری ارتباط کلامی یا نوشتاری با کسی داشته باشند، به تعامل با دیگران میپردازند. بر همین اساس، توجه به داشتههای بومی برای استفاده در صنعت مد و لباس ضروری است. نمایشگاه «پوشاک سنتی جهان اسلام» با نمایش لباسهای سنتی برخی کشورهای مسلمان به همراه عکس و فیلم از فرهنگ رمضان با همراهی تعدادی از برندهای اسلامی در مجموعه فرهنگی برج میلاد برپا میشود. در تشریح این رویداد آمده است: «در جهان امروز فرهنگ و دیپلماسی نقش مؤثری در روابط کشورها ایفا میکنند و این در حالی است که جهان اسلام در عین وحدت از تکثر فرهنگی برخوردار است و در این میان به نمایشگذاشتن عناصر فرهنگی متنوع با وجوه مشترک میتواند نقش مؤثری را در استحکام و قوام وحدت جوامع بهویژه جهان اسلام ایفا کند.» به همین منظور، کارگروه ساماندهی مد و لباس ایران با همکاری برخی دانشگاهها و نهادها از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ۱۴۰۱ نمایشگاه «پوشاک سنتی جهان اسلام» را با نمایش لباسهای سنتی برخی کشورهای مسلمان به همراه عکس و فیلم از فرهنگ رمضان در قالب همراهی تعدادی از برندهای اسلامی در مجموعه فرهنگی برج میلاد برپا میکند. در بخش علمی این رویداد، استادان و هنرمندان حوزه مد و لباس کشورهای اسلامی کارگاههای تخصصی را به شیوه مجازی و حضوری برپا خواهند کرد.
سه شنبه 30 فروردین 1401
کد مطلب :
158598
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/v2PNr
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved