• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158548
+
-

نکته بازی/ از فغانی بین‌المللی‌تر داریم؟

استقلال بخت نخست قهرمانی در لیگ است. در همین راستا روزی نیست که شاهد موضع‌گیری آبی‌ها در مورد چینش داوران در 6 هفته پایانی نباشیم. از قول مدیران استقلال می‌نویسند که باید بهترین و بین‌المللی‌ترین داوران برای این 6هفته آخر انتخاب شوند. عرض کنیم خدمت‌تان که در تاریخ فوتبال ایران شاید از علیرضا فغانی بهتر و بین‌المللی‌تر نداشته‌ایم. اوایل فصل که تازه خیلی هم حساسیت کمتر بود ایشان را برای قضاوت مسابقه رفت استقلال و نساجی گذاشتند. بازی بدون گل مساوی شد و در پایان مسابقه فرهاد مجیدی به بهانه گرفته نشدن یک پنالتی، هر چه از دهانش درآمد به فغانی گفت. جالب اینجاست که حتی یک کارشناس هم نظر مجیدی را در این مورد تأیید نکرد. حالا چه تضمینی می‌دهید برای داوران 6هفته پایانی همین اتفاق تکرار نشود؟

کس دیگری باقی نمانده؟
خدا را صد هزار مرتبه شکر سوشا مکانی هم که دوران محرومیت در لیگ نروژ را پشت سر می‌گذارد از خواب بیدار شد و یک لگد به اسکوچیچ زد. او حسابی از شرایط تیم ملی انتقاد کرده و گفته علی دایی خیلی بهتر از دراگان است. کاری به نقد و نظرهای متفاوت نداریم، اما به‌نظر می‌رسد این روزها یکی از تفریحات اهالی فوتبال، تحقیر اسکوچیچ است. هر کسی می‌خواهد «تیتر» شود مثل آب خوردن چهار تا بد و بیراه به این بنده خدا می‌گوید و تمام. تازه حملات هر کسی تندتر باشد، تیترش هم درشت‌تر کار می‌شود. کار به جایی رسیده که منتقدان از تماشای تئاتر پژمان جمشیدی و تبریک اسکو به سعید روستایی، کارگردان تلویزیون هم سوژه برای حمله به او پیدا می‌کنند. منتظریم ببینیم امروز نوبت چه کسانی می‌شود؟

آقا یک‌بار بروید ببینیم
در این سال‌ها تا دل‌تان بخواهد شایعه داشتیم در مورد اینکه تیم‌های خارجی مربیان ایرانی را می‌خواهند. می‌گفتند علی دایی از فلان تیم‌های ملی پیشنهاد دارد، یحیی گل‌محمدی را در لیگ آذربایجان خواسته‌اند، ازبک‌ها فرستاده‌اند دنبال امیر قلعه‌نویی و حالا هم می‌گویند فرهاد مجیدی مورد توجه یک باشگاه اماراتی قرار گرفته است. برای خیلی از منتقدان که زیاد به مربی ایرانی اعتقاد ندارند، صحت این اخبار همیشه محل تردید بوده است. الان هم از زمانی که پیشنهاد اماراتی مجیدی مطرح شده، خیلی‌ها با همین دید به موضوع نگاه کرده‌اند. تنها راهش این است که بالاخره یک دوره یکی از مربیان ما برود روی نیمکت یکی از این تیم‌های خارجی بنشیند، ببینیم چه می‌شود. در عمل ثابت کنید شما آنقدر خوب هستید که می‌توانید مشتری بین‌المللی هم داشته باشید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید