• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158523
+
-

کلوپ بالاخره از پپ جلو زد

سیتی این روزها حال‌و‌روز خوبی ندارد

کلوپ بالاخره از پپ جلو زد

منچسترسیتی چند مسابقه است که یا خوب بازی نمی‌کند یا نتیجه دلخواه را نمی‌گیرد. آنها در بازی برگشت با اتلتیکو واقعا بد بودند و از اتلتیکو هم اتلتیکویی‌تر بازی کردند.شاگردان پپ در بازی رفت هم نتوانستند موقعیت زیادی روی دروازه اوبلاک خلق کنند. در بازی فینال‌گونه لیگ با لیورپول در زمین خودشان 2-2 کردند و در نیمه‌نهایی جام حذفی درحالی‌که 3 بر صفر از لیورپول عقب بودند، به‌زحمت توانستند 2‌گل خورده را جبران کنند. با این شکست آخر سیتی از دور جام حذفی کنار رفت. گواردیولا تاحالا رنگ قهرمانی جام حذفی انگلیس را که 150سال قدمت دارد ندیده است.
  با پایان رقابت‌های این هفته لیگ برتر که در غیاب سیتی، لیورپول، چلسی و کریستال پالاس برگزار شد، صدرنشینی من‌سیتی در لیگ برتر به هزارروز رسید. پیش از این تنها 2‌تیم دیگر تعداد روزهای صدرنشینی‌شان 4رقمی شده بود؛ منچستریونایتد، ۲۳۶۲‌روز و چلسی ۱۵۹۰‌روز.
  یورگن کلوپ سرانجام توانست تعداد بردهایش را مقابل گواردیولا از او بالاتر ببرد. او نخستین فردی است که تعداد بردهایش مقابل پپ دورقمی می‌شود؛ ۲۴‌بازی، ۱۰‌برد، ۶تساوی، ۸‌شکست و تفاضل گل منفی3.
  پیش از آغاز این دیدار برای یادبود 97هوادار کشته‌شده لیورپول در فاجعه هیلزبورو یک‌دقیقه سکوت شد اما در این حین برخی از هواداران سیتی بدون توجه به این سکوت، اقدام به خواندن سرود کردند. این اقدام آنها با هو کردن هواداران لیورپول همراه شد تا درنهایت مایکل اولیور زودتر از یک دقیقه در سوت خود بدمد. این رفتار هواداران باعث شد تا آبی‌های شهر منچستر از رقیب عذرخواهی کنند.
  گل‌های خورده سیتی از مانه هم دورقمی شد. بیشترین گل‌های سادیو مانه برابر یک تیم؛ کریستال‌پالاس (۱۳گل)، منچسترسیتی (۱۰گل)، چلسی (۸گل)، آرسنال (۸گل) و آستون‌ویلا (۸گل).
  ابراهیما کوناته در 3‌بازی پیاپی موفق به گلزنی شد که این برای این مدافع یک‌رکورد به‌حساب می‌آید؛ 2‌گل به بنفیکا و یک‌گل به سیتی با ضربه سر و از روی کرنر.
  در بین تمام تیم‌های لیگ برتری، لیورپول با ۱۹‌گل، در این فصل بیشترین گل را از روی ضربات کرنر به ثمر رسانده است.
  حالا محمد صلاح در 13بازی پیاپی برای لیورپول موفق به گلزنی نشده که از بدترین رکورد خودش هم بدتر است. از زمانی که او برای تمدید قرارداد خواهان دستمزد بالای هزار پوندی شده، راه گلزنی را فراموش کرده است. او در فصل16-2015 در 10بازی پیاپی موفق به گلزنی نشده بود. هر دو‌فصل قبل هم تعداد بازی‌هایی که در آنها نتوانسته بود گلی به ثمر برساند از عدد 4‌فراتر نرفته بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید