• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158537
+
-

به ‌دنبال هت‌تریک در آسیا هستم

یدالله محبی، کاپیتان جوان تیم کشتی آزاد ایران در قهرمانی آسیا به‌دنبال کسب سومین طلایش در این رقابت‌ها است

به ‌دنبال هت‌تریک در آسیا هستم

یدالله محبی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد که سابقه 2دوره حضور در مسابقات آسیایی را دارد برای سومین مرتبه راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان خواهد شد. او در سال‌های 2017 و 2019 در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده که در هر دو رقابت با اقتدار قهرمان شده است. محبی در مسابقات قهرمانی آسیا2019 درمجموع 34امتیاز گرفت و تنها یک امتیاز از دست داد و از این بابت رکورد خوبی از خودش به جا گذاشت. این کشتی‌گیر کرمانشاهی برای سومین مرتبه حضورش خیلی امیدوار است که در کسب مدال طلای آسیا هت‌تریک کند. در ادامه گفت‌وگوی او را با همشهری می‌خوانید.

  برای قهرمانی آسیا تیم جوانی دارید و بعضی از نفرات برای نخستین بار است که ملی‌پوش شده‌اند. فکر می‌کنی بتوانید در مجموع قهرمان آسیا شوید؟
بله تیم جوانی داریم. تمامی نفراتی که عضو تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شدند در مسابقات قهرمانی کشور نفر اول وزن خودشان شده‌اند و با سیاست فدراسیون کشتی و حمایت کادر فنی این تیم جوان و البته باانگیزه راهی مغولستان خواهد شد. امیدوارم نتیجه خوبی کسب شود تا مردم خوشحال شوند. کادر فنی و فدراسیون به این جوان‌ها اعتماد کرده و ان‌شاءالله کل تیم جواب اعتماد کادر فنی و فدراسیون کشتی را به بهترین نحو می‌دهد.

  باتجربه‌ترین فرد اعزامی به این مسابقات هستی. به‌نظرت می‌توانی سومین مدال طلای آسیا را بگیری و هت‌تریک کنی؟
بعد از گذراندن چندین مرحله اردو، شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم در کسب طلای آسیا هت‌تریک کنم. من با کمک کادر فنی زحمت خودم را در اردوها کشیده‌ام و در مسابقه هم سعی می‌کنم کم‌اشتباه باشم تا بتوانم برای بار سوم از سکوی قهرمانی بالا بروم. مردم دعا کنند تا دست پر برگردیم.

 در مسابقات قهرمانی آسیا در سال2019 تنها یک امتیاز از دست دادی و 34امتیاز از رقبایت گرفتی. به فکر شکستن این رکوردت هم هستی؟
اول سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم تا با خوشرنگ‌ترین مدال به ایران برگردم. به فکر رکوردشکنی نیستم، فقط سعی می‌کنم با برنامه کشتی بگیرم.

 جدی‌ترین رقیبانت در قهرمانی آسیا چه کشتی‌گیرانی هستند؟
کشتی‌گیر مغولستانی که نفر سوم دنیا است یکی از جدی‌ترین حریفانم است و با توجه به اینکه میزبان هم هستند فکر می‌کنم یکی از سخت‌ترین رقبایم باشد. کشتی‌گیران چینی و قزاقستانی هم عنوان‌دار جهان هستند و قطعا برای کسب مدال به مغولستان می‌آیند. با کشتی‌گیر چینی که نقره و برنز جهان را دارد چند باری کشتی گرفته‌ام ولی این بار به‌نظرم کار سخت‌تر است. البته من برای رویارویی با همه حریفانم آماده هستم.

 به‌نظر وزنت هم کمتر شده. این خواسته خودت بوده یا اضافه‌وزن داشتی؟
برای حضور در 125کیلوگرم مشکلی از نظر وزنی نداشتم ولی درصد چربی‌ام را با رژیم و ورزش پایین آوردم تا عملکرد بهتری داشته باشم. با آمدن کرونا و تعطیل شدن مقطعی ورزش این اقدام را انجام دادم که خدا را شکر تا به اینجا از نتیجه‌ای که گرفتم راضی هستم.

این خبر را به اشتراک بگذارید