• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158521
+
-

گل‌هایی برای دشمنان

رونالدو بیش از آنکه برای هوادارانش گل بزند در پاسخ به متنفرانش می‌زند

گل‌هایی برای دشمنان

کریستیانو رونالدو در روزی که توسط هواداران منچستریونایتد در اولدترافورد هو می‌شد، باز هم هت‌تریک کرد و پاسخ منتقدانش را داد. مدتی است برخی هواداران به تحریک کارشناسان و پیشکسوتانی مثل وین رونی یا کاسانو شروع به انتقاد از مهاجم پرتغالی کرده‌اند. عده‌ای او را مشکل بزرگ من‌یونایتد می‌دانند و اگر مشکل این است، بهتر است هر تیمی چنین مشکلی با خود داشته باشد. به‌نظر می‌رسد رونالدو بیش از آنکه برای دوستدارانش گل بزند، در جواب هو‌کنندگان و دشمنانش گل به‌ثمر می‌رساند.

 رونالدو برای شصتمین‌بار هت‌تریک کرد و تعداد گل‌هایش با پیراهن منچستر را به 99 و یکی کمتر از 100 رساند و رکوردهای دیگری که معمولا پس از هر بار گلزنی به آنها می‌رسد و بیشترشان رکوردهای خودش هستند که به‌دست خودش زده می‌شوند. او در دوره اولش در یونایتد تنها یک‌بار هت‌تریک کرده بود و در دوره دوم حالا 2 بار هت‌تریک کرده است.

پبرس مورگان، مجری معروف که هوادار سرسخت آرسنال است درباره این هت‌تریک گفته: «او تمام شده. ضربه ایستگاهی نمی‌تواند بزند، او مشکل منچستر است. نه؛ او بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است!» اهمیت برد مقابل نوریچ از آن جهت بیشتر از حد معمول بود که همزمان آرسنال و تاتنهام که شانس بیشتری برای سهمیه چهارم لیگ قهرمانان دارند، به حریفان خود باختند.

 رونالدو به نخستین بازیکن 36‌ساله به بالا در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در یک فصل از مرز 15‌گل‌زده عبور می‌کند. CR7 رکورد جانفرانکو زولا (14‌گل در یک‌فصل لیگ) را شکست.

رونالدو شاید بتواند تا پایان همین فصل که تنها 5هفته از آن باقی مانده، از رکورد گلزنی اسکولز و رایان گیگز هم عبور کند. وین رونی (183‌گل)، رایان گیگز (109‌گل)، پل اسکولز (107‌گل) و کریستیانو (99‌گل)، برترین گلزنان منچستریونایتد در لیگ برتر بوده‌اند. رونالدو در همه رقابت‌ها با پیراهن منچستر 139گل به‌ثمر رسانده که این گل‌ها او را در رده هفتم بهترین گلزنان تاریخ باشگاه قرار می‌دهد. بابی چارلتون (145گل)، فان‌نیستلروی (150گل)، اسکولز (152گل)، گیگز (164گل)، دنیس لو (183گل) و وین رونی (253گل) بالاتر از او جای گرفته‌اند. لیورپول (فرداشب)، آرسنال، برنتفورد، چلسی، برایتون و کریستال پالاس، 6‌بازی پیش‌روی منچستر در لیگ هستند.

 کریستیانو رونالدو برای شانزدهمین فصل متوالی به آمار بیشتر از 15‌گل در لیگ رسید، رونالدو تنها فوتبالیست فعالی محسوب می‌شود که به چنین آماری دست پیدا می‌کند.

این گل دهمین گل پیروزی‌بخش رونالدو برای منچستر در این فصل بود. کریستیانو 21‌گل برای منچستر زده که 19‌گلش منچستر را پیش انداخته یا بازی را مساوی کرده. امسال تنها 2‌گل زده رونالدو امتیازآور نبوده است. بیشترین گل پیروزی بخش در لیگ؛ کریستیانو (7)، صلاح، ژوتا (6)، خیمنس (5).

 او حالا 60بار در عمرش هت‌تریک کرده که 30هت‌تریک یعنی نیمی از آنها بعد از 30سالگی مهاجم پرتغالی به ثبت رسیده است. از این تعداد، 44هت‌تریک با پیراهن رئال‌مادرید به‌ثمر رسیده، 3‌هت‌تریک با لباس یوونتوس، 3‌هت‌تریک در من‌یونایتد (50هت‌تریک باشگاهی) و 10هت‌تریک هم با لباس تیم ملی پرتغال ثبت شده است.

درباره رونالدو شایعات تازه‌ای هم مطرح شده؛ اینکه او مدتی است ژاوی را در اینستاگرام فالو کرده و گفته می‌شود بارسلونا پس از آنکه برای حذف لواندوفسکی با مانعی به نام بایرن مونیخ و درخواست 65میلیون یورویی این باشگاه برای فروش این ستاره روبه‌رو شده، بدش نمی‌آید مهاجم بزرگی مثل کریستیانو را بگیرد و از این طریق به دشمن اصلی‌اش یعنی رئال مادرید ضربه بزند. البته این خبر، بدجوری شایعه به‌نظر می‌رسد.

 این پنجاه‌وهشتمین گل رونالدو از روی ضربه آزاد بود. بکام (18)، جیمز وارد بروس (13)، کریستیانو، تیری آنری و زولا (12) بهترین ایستگاهی‌زن‌های تاریخ لیگ برتر به‌حساب می‌آیند. رونالدو حالا در تعداد گل از روی ضربه آزاد به رکورد مسی رسیده است و هر دو 58بار از این طریق گل زده‌اند.

کریستیانو رونالدو در هر 16‌فصل اخیر بیش از 20‌گل باشگاهی به‌ثمر رسانده است؛ ۲۳، ۴۲، ۲۶، ۳۳، ۵۳، ۶۰، ۵۵، ۵۱، ۶۱، ۵۱، ۴۲، ۴۴، ۲۸، ۳۷، ۳۶ و حالا این فصل هم 21گل.

رونالدو پس از شصتمین هت‌تریک دوران حرفه‌ای خود مقابل نوریچ، توپ خود را به الخاندرو گارناچو 17‌ساله داد.‌‌ گارناچو ستاره 17‌ساله آرژانتینی تیم منچستر، عملکردش آنقدر خوب بوده که به تیم ملی هم دعوت شده است. گارناچو بارها پس از گلزنی به سبک الگویش، رونالدو خوشحالی کرده.

رونالدو در هر کدام از 2 بازی با نوریچ و پیش‌تر در بازی با تاتنهام که هر دو 3بر 2به سود منچستر تمام شد، به‌اندازه گل‌های این فصل مسی در لیگ فرانسه برای پاری‌سن‌ژرمن گل زده است.

رونالدو در این فصل لیگ 9بار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده و جایزه گرفته. صلاح با 12 و سون با 11بار در رده اول و دوم جای دارند.

هیچ‌کدام از شماره هفت‌های منچستر در دوران پسا رونالدو، موفق به زدن 20‌گل در یک فصل نشده بودند تا اینکه خودش برگشت و دوباره به این رکورد در یک فصل رسید؛ 34بازی، 21گل و 3پاس‌گل.

 با این 3گل تعداد گل‌های کریس در این فصل لیگ به عدد15 رسید و او را در کنار ژوتا تا رده سوم و پایین‌تر از محمد صلاح 20گله و سون هیونگ مین 17گله بالا برد.

سرنوشت رونالدو در دست تن‌هاخ
رونالدو یک فصل دیگر با منچستریونایتد قرارداد دارد اما این سرمربی آینده است که درباره ماندن یا رفتن او تصمیم می‌گیرد. گفته می‌شود توافق با اریک تن‌هاخ نهایی شده و اعلام رسمی آن می‌ماند برای بعد از فینال جام حذفی هلند تا تصمیم وی تأثیری روی عملکرد آژاکس نگذارد. حتی خبر رسیده تن‌هاخ این هفته قرارداد 4‌ساله خود با منچستریونایتد را امضا می‌کند. او به روبین فان‌پرسی که سابقه بازی در یونایتد را دارد، پیشنهاد کار در کادر مربیگری داده، اما فان‌پرسی به‌دلیل تعهدات خانوادگی احتمالا در فاینورد می‌ماند. انتظار می‌رود میچل فان‌در‌گاگ، دستیار فعلی تن‌هاخ در آژاکس با او به اولدترافورد بیاید. عده‌ای معتقدند رونالدو به درد سبک پرسینگ تن‌هاخ نمی‌خورد. درن فلچر و جان مورناف دستیاران دیگرش در منچستر خواهند بود و شاید استیو مک‌کلارن هم به‌عنوان دستیار و مشاور سرمربی هلندی به کادر فنی اضافه شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید