• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158517
+
-

تصمیم‌گیری درباره فناوری‌های نوین در پارلمان شهری

لایحه انتقال مسئولیت فناوری‌های نوین شهر به شهردار پایتخت در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران بررسی شد

دیروز جلسه هم‌اندیشی با حضور اعضای پارلمان شهری و شهردار تهران با هدف بررسی لایحه انتقال مسئولیت فناوری‌های نوین شهر به شهردار پایتخت در سالن شیبانی برگزار شد. لایحه ایجاد سازمان فناوری‌های نوین در پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر تهران مطرح و علیرضا زاکانی شهردار پایتخت توضیحاتی درخصوص ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در مدیریت بهتر شهر ارائه داد و خواستار تأسیس سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری شد که اعضای شورای شهر قانع نشدند.
به‌گزارش همشهری، نایب‌رئیس پارلمان شهری با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی گفت: «استدلال شهردار تهران این بود که برای تحول و نگاه نوآورانه، در شهر و مدیریت شهری، نیاز است تا مدیریت ریسک تقویت شود. به‌هرحال ابهاماتی درخصوص چرایی و چگونگی ایجاد سازمان فناوری‌های نوین و نوآورانه شهری وجود داشت که شهردار تهران مجدداً توضیحاتی ارائه داد.» پرویز سروری در ادامه با بیان اینکه مدیریت ریسک در مجموعه اجرایی امکان‌پذیر نیست، تأکید کرد: «نتیجه این هم‌اندیشی در جلسه آتی شورا مشخص می‌شود.»

جلسه اطلاع‌رسانی بود
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند، جلسه هم‌اندیشی را به جلسه اطلاع‌رسانی میان شهردار تهران و اعضای پارلمان شهری تعبیر کرد و گفت: «تأسیس و راه‌اندازی سازمان فناوری در شهرداری تهران و اجرای برنامه‌ها در قالب نهضت مسکن دو بحث مهمی بودند که در جلسه هم‌اندیشی مطرح شد. به‌هرحال راه‌اندازی سازمان فناوری نوین و هوشمندسازی، مورد تأکید شهردار تهران است که اعضای شورا نقطه‌نظراتشان را مطرح کردند و تبادل نظرها انجام شد اما مصوبه‌ای نداشت.»

مخالفت با تأسیس سازمان جدید
به‌گفته ناصر امانی، اعضا با تأسیس سازمان جدید مخالف هستند. چراکه معتقدند این کار سبب تحمیل بار مالی و نیروی انسانی جدید به شهرداری تهران می‌شود. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: «اگر یکی از سازمان‌های موجود منحل و بار مالی و نیروی انسانی سازمان به این سازمان جدید منتقل شود، اعضا مخالفتی نخواهند کرد در غیراین‌صورت همچنان مخالف ایجاد سازمان هستند.» آنطور که امانی گفته سه‌شیفته‌شدن شهرداری تهران و معرفی کارکنان متخلف به هیأت تخلفات اداری هم در جلسه هم‌اندیشی مطرح شدند و مورد بررسی قرار گرفتند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید