• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 29 فروردین 1401
کد مطلب : 158507
+
-

بازارها/ کاهش تقاضا برای خرید گوشت گوساله

نیما حبیب‌‌فر، عضو هیأت مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی با اشاره به کاهش تقاضای خرید گوشت گوساله در ماه رمضان، گفت: تجربه سال‌های پیش به ما ثابت کرده که میزان تقاضا برای خرید گوشت قرمز در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند و بازار خرید وضعیت بهتری پیدا می‌کند اما در سال‌جاری مصادف شدن ماه رمضان با ایام نوروز باعث شد تا بودجه مردم کاهش پیدا کند؛ در نتیجه خرید گوشت قرمز روند نزولی به‌خود گرفت.

  تقاضا برای خرید سیمان کاهش یافت
عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: در یکی از اتحادیه‌ها گفته شده بود که قیمت سیمان بالا رفته است. با رصد قیمت‌ها متوجه شدیم قیمت‌ها خیلی تغییر نکرده و دلیل این بود که در این چند هفته اول سال، عرضه سیمان زیاد بوده، ولی عرضه‌ها جذب نشده ‌است. این امر نشان می‌دهد بازار تشنه سیمان نیست و تقاضا ‌کاهش یافته است.

  توزیع شکر یارانه‌ای از فردا
قاسم‌علی حسنی، دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران با بیان اینکه مدتی است قیمت شکر در بازار سیر صعودی دارد و هم‌اکنون تا ۲۵هزار تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد، گفت: وزارت جهادکشاورزی در طرحی با عنوان طرح رمضان، از امروز دوشنبه شکر دولتی با قیمت هر کیلو ۱۶هزار و۳۵۰تومان را در مراکز خرید و فروشگاه‌های سطح شهر عرضه می‌کند.

  قیمت لبنیات تغییر نمی‌کند
محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت اقلام ضروری سبد کالای خانوار تغییر نکرده، فقط یکی دو برند افزایش هزار تومانی قیمت داشتند که با تذکر وزارت جهادکشاورزی و انجمن صنایع لبنی به قیمت قبل بازگشتند. به‌طور کلی روند کنترل قیمت لبنیات تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید