• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158440
+
-

کوتاه از حادثه/راهزن مسلح در دام پلیس

مردی که با ایجاد راهبندان در جاده‌های منتهی به شهرستان سراوان در سیستان و بلوچستان اقدام به سرقت از رانندگان می‌کرد دستگیر شد.
به گزارش همشهری، از مدتی قبل شکایات مختلفی در اختیار پلیس شهرستان سراوان قرار گرفت که از راهزنی در جاده‌های این شهر حکایت داشت. شاکیان، رانندگانی بودند که هنگام عبور از جاده‌ها، ناگهان با موانعی که در جاده بود روبه‌رو شده و توقف کرده بودند اما در همین هنگام مردی که سلاح کلاشنیکف در دست داشت، به آنها حمله کرده و با تهدید اسلحه، همه اموال آنها را سرقت کرده بود. با شروع تحقیقات پلیسی معلوم شد که راهزن مسلح یک نفر است که سوار بر یک پژوی 405اقدام به راهزنی در جاده‌ها می‌کند. به‌گفته سرهنگ مرتضی جوکار، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، هر چند متهم شناسایی شده بود اما به‌دلیل اینکه محل زندگی مشخصی نداشت، تحقیقات برای به دام انداختن او ادامه یافت تا اینکه مدتی قبل خودروی وی در محور سراوان- اسفندک شناسایی شد و مأموران پس از متوقف کردن خودرو، متهم را دستگیر کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی خودروی این مرد، یک قبضه سلاح کلاشنیکف به همراه 68تیر و یک بی‌سیم و دوربین شکاری کشف شد و تحقیقات از او برای شناسایی تمامی مالباختگان ادامه دارد.

بخشش قاتل پدرزن بعد از 16سال 
مردی که 16سال قبل در جریان درگیری با پدرزنش او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.
به گزارش همشهری، این مرد که از مهاجران افغان است و در ایرانشهر زندگی می‌کرد، سال 85درحالی‌که با پدر همسرش دچار اختلاف شده بود او را به قتل رساند. او همان زمان دستگیر شد و پس از محاکمه از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد. اولیای دم می‌گفتند حاضر به بخشیدن قاتل نیستند و هرطور که شده او باید قصاص شود. در شرایطی که اصرار اولیای‌دم برای اجرای حکم ادامه داشت، حکم دادگاه در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و برای اجرا آماده شد. با وجود این روند اجرای حکم برای چند سال طول کشید.
از چندی قبل دوباره روند اجرای حکم به جریان افتاد و بعد از گذشت 16سال شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد. در این شرایط بود که بزرگان منطقه از یک سو و مسئولان زندان و شورای حل اختلاف از سوی دیگر برای بخشش قاتل پادرمیانی کردند تا او از چوبه دار نجات پیدا کند. هرچند اولیای دم راضی به گذشت نبودند اما وقتی پافشاری و اصرار بزرگان منطقه را دیدند راضی به بخشش شدند تا قاتل بعد از 16سال از قصاص نجات پیدا کند.
اکبر نوروزی، عضو اصلی شعبه چهار شورای حل اختلاف ایرانشهر با اعلام جزئیات این پرونده گفت: قاتل بیش از 16سال را در زندان گذرانده و حکم قصاص او صادر و قطعی شده بود که با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد و پس از انجام مراحل قانونی از زندان آزاد خواهد شد.

گروگان گرفتن کودک برای سرقت از والدین 
سارقان خشن با ورود به یک باغ، کودکی را به گروگان گرفته و از این طریق توانستند مقدار زیادی پول و طلا از پدر و مادرش سرقت کرده و بگریزند اما یک روز بعد توسط پلیس دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، اعضای این باند 3نفره چند روز قبل برای سرقت وارد باغی در مجموعه گردشگری باغات شوشتر شدند. آنها که مسلح به کلاشنیکف، چاقو و قمه بودند سراغ کودکی که در باغ مشغول بازی بود رفتند. با سر و صدای کودک، پدر و مادر او سر رسیدند و در این وضعیت یکی از سارقان چاقویی زیر گلوی کودک گذاشت و شروع به تهدید کرد. آنها می‌گفتند درصورتی که کسی سر و صدا کند جان کودک به خطر می‌افتد. آنها با تهدیدهای‌شان همه را ساکت کردند و در ادامه موفق شدند مقدار زیادی پول و طلا از حاضران در باغ سرقت کرده و بگریزند.
با فرار سارقان این سرقت وحشیانه به پلیس گزارش شد و دقایقی بعد با حضور مأموران تحقیقات در این‌باره آغاز شد. مأموران با استفاده از سرنخ‌های به‌دست آمده توانستند به اطلاعاتی درباره سارقات دست پیدا کنند و یک روز بعد با شناسایی مخفیگاه سارقان آنها را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ روح‌الله بیگدلی، فرمانده انتظامی شوشتر در این‌باره گفت: مأموران در بازرسی مخفیگاه اعضای این باند سلاح‌های گرم به‌کار رفته در سرقت را کشف کردند. به‌گفته او متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

گاز زغال جان خانواده 3نفری را در چادر گرفت 
اعضای یک خانواده که برای گرم کردن خود از زغال استفاده کرده بودند تاوان این اشتباه را با جان‌شان دادند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه بامداد جمعه در روستای امیرآباد ورزقان واقع در استان آذربایجان‌شرقی اتفاق افتاد و به‌دنبال آن امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در این‌باره گفت: 3عضو یک خانواده شامل مردی 40ساله، زنی 35ساله و کودکی 7ساله در چادر خوابیده و برای گرم شدن از زغال استفاده کرده بودند که دچار گازگرفتگی شده و هر 3نفر جان‌شان را از دست داده بودند. وی ادامه داد: عوامل اورژانس به محل حادثه اعزام شدند اما متأسفانه هر سه نفر چندین ساعت قبل از اعلام مسمومیت فوت شده و دچار جمود نعشی شده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید