• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158438
+
-

سارق مسلح خود را پستچی جا زد

سارق مسلح خود را پستچی جا زد

زن جوان در نقش طراح دکوراسیون قدم به خانه مرد ثروتمند گذاشت تا پس از جمع‌آوری اطلاعات لازم با همدستی مردی که قرار بود نقش پستچی را بازی کند نقشه سرقت از آنجا را عملی کنند.
به گزارش همشهری، اسفند سال گذشته مأموران پلیس پایتخت در جریان سرقت ناکام از خانه مردی در محله قلهک قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. این مرد که اقامت کشور کانادا را داشت در زمان سرقت در خانه تنها بود و سارق مسلح چنان او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود که پایش شکسته بود.
شاکی به مأموران گفت: در خانه بودم که زنگ در به صدا درآمد. از پشت آیفون مردی را دیدم که می‌گفت پستچی است و بسته‌ای برایم آورده است. همین که در را باز کردم آن مرد با قنداق اسلحه‌ای که در دست داشته محکم به‌صورتم کوبید و روی زمین افتادم. سپس یقه‌ام را گرفت و کشان کشان مرا از راهرو به داخل آپارتمان برد. انگار می‌دانست که در خانه تنها هستم و قصد سرقت داشت اما با او درگیر شدم و در این درگیری اسلحه‌اش روی زمین افتاد. پس از آن به طرف در دویدم و خودم را به راهرو و از آنجا به در خروجی ساختمان رساندم اما پایم لای در گیر کرد و زمین خوردم. همان لحظه رهگذری را دیدم که از او خواستم با پلیس تماس بگیرد. در این هنگام سارق مسلح دوباره سراغم آمد و مرا که پایم شکسته بود، به داخل خانه برد و لوله اسلحه را روی سرم گذاشت و تهدید کرد که اگر در گاوصندوق را باز نکنم، مرا خواهد کشت. من اما مقاومت کردم و شروع کردم به فریاد زدن که سر و صدای من و تماس مرد رهگذری که شاهد این ماجرا بود با پلیس باعث شد که مرد سارق دستپاچه شده بدون اینکه سرقتی انجام دهد از خانه فرار کند.
شاکی پس از آنکه ماجرای حمله سارق مسلح را تعریف کرد، به بیمارستان منتقل شد و تیمی از مأموران برای شناسایی و دستگیری سارق مسلح وارد عمل شدند.
تیم تحقیق حدس می‌زد که سارق تنها نبوده و به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداخت و در این میان متوجه زنی شد که بیرون از خانه و کنار یک خودروی سواری در انتظار سارق بود. او یک بی‌سیم در دست داشت که نشان می‌داد از طریق آن با سارق مسلح در ارتباط است و وظیفه‌اش این است که بیرون از خانه مراقب اوضاع باشد.
در ادامه معلوم شد هر دو پلاک خودرویی که زن مرموز و سارق مسلح با آن به محل سرقت رفته بودند، سرقتی است. با این حال وقتی تصاویر به‌دست آمده از زن مرموز در اختیار شاکی قرار گرفت، وی را شناخت و گفت که این زن مدتی قبل به‌عنوان طراح داخلی و دکوراسیون وارد خانه‌اش شده و با او در ارتباط بوده است.
گفته‌های شاکی، اسرار این سرقت را فاش کرد و معلوم شد زن جوان پس از آنکه در نقش طراح دکوراسیون وارد خانه شاکی شده، اوضاع مالی و نحوه زندگی او را زیرنظر گرفته و پس از به‌دست آوردن اطلاعات لازم با همدستی سارقی که اسلحه در دست داشت نقشه سرقت از آنجا را طراحی کرده اما در آخرین لحظات ناکام مانده‌اند.
با این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه این زن و همدستش آغاز شد تا اینکه چند روز قبل مأموران موفق شدند این محل را شناسایی و هر دو متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح کمری و 7تیر جنگی، بی‌سیم و سایر لوازمی که آنها برای سرقت تهیه کرده بودند کشف شد و این زن و مرد 35و 45ساله به سرقت ناکام از خانه شاکی اعتراف کردند و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید