• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158429
+
-

جشن تولد بنیانگذار کره‌شمالی، بدون رژه نظامی

آسیا
جشن تولد بنیانگذار کره‌شمالی، بدون رژه نظامی

کره‌شمالی صد و دهمین سالگرد تولد بنیانگذار و رهبر کره‌شمالی، کیم ایل سونگ، را برخلاف تصور ناظران بین‌المللی بدون اجرای رژه نظامی برگزار کرد.
به گزارش رویترز، در اجرای این مراسم که به «روز خورشید» مشهور است، هزاران هنرمند در میدان اصلی پیونگ یانگ به اجرای برنامه پرداختند اما برخلاف گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی در روزهای اخیر، در این مراسم خبری از رژه نظامی، رونمایی از موشک‌های جدید یا سخنرانی رهبر جوان کره‌شمالی، کیم جونگ اون نبود. او فقط به حضور در این گردهمایی ملی و راهپیمایی عمومی اکتفا کرد.
کره‌شمالی معمولا رویداد‌های بزرگ و ملی خود را به همراه رژه‌های عظیم نظامی و نمایش جدید‌ترین موشک‌های ساخته شده در این کشور برگزار می‌کند. ناظران بین‌المللی هم در روزهای اخیر با اتکا بر تصاویر ماهواره‌ای از آماده‌سازی‌ یک رژه نظامی بزرگ در سالروز تولد بنیانگذار کره‌شمالی خبر داده بودند. سالروز تولد کیم ایل سونگ چند هفته پس از آن برگزار شد که کره‌شمالی، آزمایش موشک‌های بالستیک ‌قاره‌پیمای خود را از سر گرفت. از سال 2017تاکنون، این نخستین باری است که کره‌شمالی اقدام به آزمایش این نوع موشک‌ها کرده است. سئول و واشنگتن ادعا دارند مدارکی به‌دست آورده‌اند که نشان می‌دهند، پیونگ‌یانگ به‌زودی آزمایش سلاح‌های هسته‌ای خود را هم از سر خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید