• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 28 فروردین 1401
کد مطلب : 158425
+
-

امتحان را حضوری بدهید

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز آغاز شد

امتحانات خردادماه حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می‌شود. البته خبر حضوری بودن امتحانات در کنار خبر خرید کتاب‌های سال بعد منتشر شد تا خیال آن دسته از دانش‌آموزان را که برای هر نوع تعطیلی احتمالی صابون زده بودند راحت کند تا با قدرت و انرژی بیشتری تحصیلات‌شان را ادامه دهند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی 1402
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402-1401 از امروز ۲۸فروردین ماه، آغاز شده است. قیمت بسته‌های آموزشی پس از ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی دیده می‌شود. ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی به‌صورت اینترنتی و سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com آغاز شده و تا ۲۱خرداد ماه ادامه دارد؛ البته ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۵تیرماه خواهد بود. ثبت سفارش برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۱خرداد ماه خواهد بود و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۱شهریور ماه این امکان فراهم شده است. ثبت سفارش برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۱خردادماه و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۱شهریورماه خواهد بود.

امتحانات، حضوری برگزار می‌شود
اما خبر حضوری شدن امتحانات را رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، محسن زارعی اعلام می‌کند و می‌گوید که درباره برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان، با توجه به استمرار آموزش حضوری در سال تحصیلی جاری و تدریس تمام محتوای کتب درسی، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره‌های تحصیلی به شیوه حضوری و براساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می‌شود. زارعی می‌گوید:‌ «سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی 1401-1400 مطابق بارم‌بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بدون حذفیات طراحی و به‌صورت الکترونیکی به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می‌شود. برنامه امتحانات نهایی هم برای اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده و امتحانات از یکم تا بیست و هشتم خرداد ماه با رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه گندزدایی فضا و تجهیزات حوزه‌ها، تهویه هوای مناسب، تدارک ماسک، مواد شوینده، ضدعفونی‌کننده و... برگزار می‌شود و عوامل برگزاری امتحانات با نظارت رئیس حوزه، مسئولیت حسن برگزاری این امتحانات را برعهده دارند.»
رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از اولیای دانش‌آموزان خواست تا با فراهم کردن شرایط مناسب در ایام باقیمانده سال تحصیلی در به ثمر رساندن تلاش فرزندانشان و خدمات آموزشی و پرورشی مدارس در سال تحصیلی 1401-1400، همکاری و همراهی بیشتری کنند و بدیهی است دانش‌آموزان هم لازم است با برنامه‌ریزی و پشتکار از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند. او درباره حضور دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا در حوزه‌های امتحانی، گفت: «این دانش‌آموزان در محلی مجزا (قرنطینه) که برای همین منظور در همان حوزه برگزاری امتحانات پیش‌بینی و تجهیز شده است، با حضور مراقبین، در امتحانات شرکت می‌کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.» زارعی با تأکید بر اینکه تنها مرجع معتبر برای اطلاع از اخبار و اطلاعات مربوط به امتحانات و آزمون‌ها پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir است، گفت: بارم‌بندی دروس دوره دوم متوسطه و برنامه امتحانات نوبت خرداد، در پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قابل‌مشاهده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید