• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 15839
+
-

جزئیات توقف مبادلات سهام ۲۱ شرکت در بورس

آخرین فهرست منتشر شده در بورس تهران نشان می‌دهد در بین ۲۳ شرکتی که مبادلات سهام آنها در بورس متوقف شده، نام یک بانک و یک شرکت بیمه هم دیده می‌شود.

به گزارش ایبِنا، مبادلات سهام بانک پاسارگاد و بیمه آسیا همچنان در بورس متوقف است. معاملات سهام بانک پاسارگاد از ۲آذر‌ماه سال۹۵ و بیمه آسیا از ۱۲اردیبهشت‌ماه۹۷ تا به امروز متوقف شده است. در میان۲۱شرکتی که معاملات سهامشان در بورس متوقف است شرکت کنتورسازی با توقف مبادلات از ۱۳شهریور‌ماه ۹۵، طولانی‌ترین زمان توقف را در بین همه شرکت‌ها به‌خود اختصاص داده است.

نگاهی دقیق‌تر به آمار شرکت‌های ممنوع المعامله مشخص می‌کند شرکت‌های «به پرداخت ملت، واسپاری ملت، سرمایه‌گذاری ملت، فیبر ایران، حمل‌ونقل توکا، داروسازی زهراوی، داروپخش، مپنا، سیمان خاش، سیمان فارس نو، سیمان قائن، سیمان سفید نی ریز، صنایع آذرآب، صنعتی آما، آلومینیوم ایران، لوله و ماشین‌سازی‌ ایران، پشم شیشه ایران، ‌معادن منگنز ایران، ‌های وب و گروه صنعتی ملی» نیز با توقف نماد مواجه شده‌اند و هیچ‌گونه معامله‌ای روی این نمادها صورت نمی‌گیرد.



دلایل توقف نمادها در تالار شیشه‌ای

توقف نماد شرکت‌ها در بورس با دلایلی همانند «برگزاری مجمع عادی و فوق العاده، افشای اطلاعات با اهمیت، شفاف‌سازی‌ صورت‌های مالی، تغییرات مهم در ساختار شرکت و...» صورت می‌گیرد و تا زمانی که این موارد مرتبط با هر شرکت برطرف نشود، سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ منافع سهامداران و شفاف شدن اطلاعات مبهم ناشران، اجازه بازگشایی نماد و آغاز دوباره خرید و فروش سهام اینگونه شرکت‌ها را صادر نمی‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید