• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158278
+
-

...و باز هم پتی

شهرداری گرگان با پیروزی مقابل شیمیدر به فینال لیگ برتر بسکتبال رسید ذوب‌آهن هم با شکست دادن نظم‌آوران، حریف شهرداری در فینال شد

...و باز هم پتی

پری پتی که فصل پیش با شوت 3امتیازی در آخرین دهم‌ثانیه‌های بازی فینال، شهرداری گرگان را به قهرمانی لیگ برتر بسکتبال رسانده بود، پنجشنبه هم در لحظه‌های پایانی وقت قانونی بازی‌ با پرتاب 2امتیازی این تیم را به فینال رساند. مرحله نیمه‌نهایی لیگ با همین پرتاب پری پتی به پایان رسید. شهرداری در 4بازی شیمیدر قم را شکست داد و فینالیست شد و ذوب‌آهن هم در 3بازی نظم‌آوران سیرجان را برد و به مرحله فینال رفت.
شهرداری 2بازی اول را برده بود و امیدوار بود در بازی سوم فینالیست شود اما تیم مهران شاهین‌طبع با تغییراتی که کرده بود بازی سوم را برد و حتی این امیدواری را به طرفدارانش داد که در 2بازی بعدی این پیروزی را تکرار کند و به فینال برسد ولی پنجشنبه نتیجه به نفع شهرداری بود؛ 84-82 نتیجه این بازی هم مثل 3بازی قبلی 2تیم غیرقابل پیش‌بینی بود. شهرداری بازی را با قدرت آغاز کرد و وقتی در کوارتر اول 17امتیاز جلو افتاد این اطمینان را به هوادارانش داد که می‌تواند برنده بازی باشد اما خیلی نگذشت که شیمیدر فاصله را نزدیک کرد. کوارتر اول 33-21و نیمه اول 48-41به پایان رسید. شیمیدر این فاصله را در کوارتر سوم کمتر هم کرد. درحالی‌که در این کوارتر شیمیدر 22امتیاز گرفته بود، شهرداری فقط به 16امتیاز رسید. در این شرایط شیمیدر فقط یک امتیاز از گرگانی‌ها فاصله داشت. کوارتر چهارم بازی به تساوی کشیده شد و در 28ثانیه مانده به پایان بازی، نتیجه 82-82بود. این ثانیه‌ها حساس‌ترین ثانیه‌های بازی بود. اگر توپ شیمیدر به سبد می‌رسید، کار به بازی پنجم کشیده می‌شد و اگر گرگان می‌توانست یک پرتاب داشته باشد، شیمیدر باید با لیگ خداحافظی می‌کرد. اتفاق دوم افتاد. پتی دفاع شیمیدر را جا گذاشت، پرتابش وارد سبد شد و باز هم ناجی شهرداری لقب گرفت. در این بازی پتی و دوایت بایکس ستاره‌های میدان بودند. پتی علاوه بر پرتاب سرنوشت‌ساز در طول بازی هم برای تیم کم نگذاشت. او با 31امتیاز، امتیازآورترین بازیکن بازی بود. در تیم مقابل هم بایکس بیش از همه امتیاز گرفت؛ 30امتیاز. این دو بازیکن آمریکایی در پایان بازی یکدیگر را در آغوش گرفتند تا بازی پایان خوشی داشته باشد.
این بازی در حدی تماشایی و پرهیجان بود که تماشاگران حاضر در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی را به وجد آورد. تماشاگرانی که گفته می‌شد بیش از تعداد مجاز وارد سالن شده بودند و بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تیم‌هایشان را تشویق می‌کردند. حساسیت این بازی حتی وزیر ورزش، حمید سجادی را هم به سالن کشاند.
شب قبل از این بازی هم ذوب‌آهن به فینال رسید. اصفهانی‌ها که در 2بازی قبلی نظم‌آوران را شکست داده بودند، در بازی سوم 65-55به پیروزی رسیدند. با اینکه ذوب‌آهن این بازی را با 10امتیاز اختلاف برد اما فرزاد کوهیان، سرمربی ذوب‌آهن اعتراف کرد تیمش بازی راحتی نداشته است: «واقعا بازی‌های سختی در مقابل نظم‌آوران تجربه کردیم و بازی آخر هم ساده نبود. بازیکنان بالاتر از سطح توقع ما ظاهر شدند تا بازی را بردیم.» تفاوت ذوب‌آهن با 3تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه‌نهایی در نداشتن بازیکن خارجی بود. آنها در بازی سوم این مرحله، سجاد مشایخی را هم نداشتند و مشخص نیست مصدومیت او تا شروع باز‌ی‌های فینال به بهبودی برسد یا نه.
مهران حاتمی، سرمربی شهرداری هم از اینکه تیمش به فینال رسیده خوشحال است اما می‌داند که بازی سختی در پیش دارد: «نمی‌خواهم غلو کنم اما تیم ما سختی‌های زیادی کشید تا به این مرحله رسید. در فینال هم بازی سختی در پیش داریم.» اما او و تیمش فقط به یک چیز فکر می‌کنند؛ قهرمانی: «گرگان شهری است که به غیراز قهرمانی چیز دیگری را قبول نمی‌کند.» اما شکست دادن ذوب‌آهن و رسیدن به قهرمانی در دسترس گرگانی‌ها هست؟ فینال 3از 5قهرمان فصل را مشخص می‌کند.هنوز برنامه فینال اعلام نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :