• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158276
+
-

تیرهای زنان ایرانی طلایی شد

تیراندازان ایران در جام‌جهانی برزیل به 4مدال رسیدند. زنان بیشترین سهم را در این مدال‌ها داشتند

تیرهای زنان ایرانی طلایی شد

4مدال؛ یک طلا، یک نقره و 2برنز. 13تیرانداز ایرانی که به جام‌جهانی برزیل اعزام شده بودند، هرچند نتوانستند در مسابقات انفرادی به مدالی برسند اما در مسابقات تیمی و میکس روی سکو رفتند. بهترین مدال که طلا بود، نصیب زنان شد.
در مسابقات تیمی تپانچه‌بادی، تیم ایران با ترکیب الهام هریجانی، گلنوش سبقت‌الهی و هانیه رستمیان روی سکو رفتند. آنها در مرحله مقدماتی در رقابت با 3تیم دیگر با امتیاز 865.27 اول شدند و به مرحله پایانی رسیدند. در فینال هم این تیم مقابل تایلند 16 بر 12 و با رکورد 565.11 به پیروزی و عنوان قهرمانی رسید. آلمان و برزیل دیگر تیم‌های حاضر در این ماده بودند که سوم و چهارم شدند.تیم مردان هم در تپانچه روی سکوی دوم قرار گرفت. جواد فروغی، وحید گل‌خندان و سجاد پورحسینی برای رقابت در این ماده انتخاب شده بودند. آنها در مرحله مقدماتی و در رقابت با 4تیم دیگر با امتیاز 871.28 اول شدند و در مرحله دوم هم با رسیدن به رکورد 578.15 به‌عنوان تیم اول فینالیست شدند. این تیم در فینال با آلمان روبه‌رو شد و 10 بر 16 شکست خورد و نتوانست به مدال طلا برسد.
تیراندازان ایران 2مدال برنز هم داشتند. تیم گلنوش سبقت‌الهی و جواد فروغی به مدال برنز مسابقات میکس تپانچه‌بادی رسیدند. فروغی با مدال طلای المپیک بهترین تیرانداز ایران بود و انتظار می‌رفت در مسابقات انفرادی هم به مدال برسد اما نتوانست روی سکو برود. با این حال او با گرفتن مدال تیمی و میکس، تلخی شکست در رقابت‌های انفرادی را جبران کرد و به همراه سبقت‌‌الهی در مقابل تیم اتریش به برتری رسید. وحید گل‌خندان و هانیه رستمیان دیگر نمایندگان ایران در این ماده بودند که مقابل تیم فرانسه شکست خوردند و نتوانستند به مدال برنز برسند.
دیگر مدال برنز را هم تیم ملی تفنگ زنان گرفت. این تیم با ترکیب فاطمه کرم‌زاده، فاطمه امینی و نجمه خدمتی در رقابت با 10تیم دیگر با رکورد937.2 در مرحله مقدماتی سوم شد. در مرحله دوم هم با رکورد623.1 در رده سوم قرار گرفت و به فینال رسید. در فینال رقابت با تیم دانمارک برای زنان ایران مدال برنز به همراه داشت.تیم مهیار صداقت و فاطمه کرم‌زاده نتوانستند به مدال برسند. آنها که در میکس تفنگ‌بادی و برای مدال برنز رقابت می‌کردند، در مقابل تیم مجارستان با اختلاف بالا شکست خوردند و 16 بر 4 باختند.
برای نخستین‌بار است که مسابقاتی در سطح جهانی برگزار می‌شود و تیراندازان ایران به 4مدال می‌رسند. البته جواد فروغی روزهای گذشته به ایرنا گفته بود که خیلی از کشورها در جام‌جهانی برزیل حاضر نشده‌اند. با این حال او گفته بود که سطح مسابقات بالاست. تیراندازان ایران در این جام برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان آماده شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید