• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158225
+
-

آسیب‌دیدگان به مهمانی خدا می‌روند

تشریح برنامه‌های رمضانی شهرداری برای آسیب‌دیدگان اجتماعی

گپ
آسیب‌دیدگان به مهمانی خدا می‌روند

در بهار قرآن حس همدلی، مهرورزی و نوع‌دوستی متبلور می‌شود و ازاین‌رو اغنیا دست مهر به‌سوی نیازمندان و آسیب‌دیدگان دراز می‌کنند. سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در همین راستا اقدام به برگزاری برنامه‌های ویژه برای آسیب‌دیدگان پایتخت اعم از معتادان، بی‌خانمان‌ها، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و خیابان، زنان بدسرپرست و... کرده است. با احمد احمدی‌صدر، مدیرعامل این سازمان در این‌باره گفت‌وگو کردیم.

خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان در ماه مبارک رمضان تغییر کرده است؟
در ماه مبارک رمضان نه‌تنها خدمت‌رسانی به افراد آسیب‌دیده اعم از مددجویانی که در مددسراها (گرمخانه‌ها) هستند و کسانی که در خیابان‌های شهر حضور دارند، تغییر نکرده است، بلکه برنامه‌های ویژه‌ای را مانند سفره‌های مهربانی، توزیع نان صلواتی، جام رمضان و... پیش‌بینی کرده‌ایم.
ارائه خدمات در مددسراها را توضیح می‌دهید؟
به ‌هر حال در تابستان تعداد مددجویان کمتر می‌شود، اما نحوه پذیرش و خدمت‌رسانی به آنها در ماه رمضان تغییری نداشته است و چون روال همیشه، مددجویان پذیرش می‌شوند.  اینها کسانی هستند که به لحاظ توانایی جسمی دچار مشکل هستند و نمی‌توان برای روزه گرفتن به آنها اجبار کرد. البته هستند افرادی که روزه می‌گیرند و وعده افطاری و سحری در مددسراها پیش‌بینی‌شده است. محافل انس با قرآن هر شب با حضور مددجویان در مددسراها برگزار می‌شود. در برخی از گرمخانه‌ها (14 و 20) جام رمضان داریم که در این چند روز مددجویان استقبال کرده‌اند. عطر آیه عنوان مسابقه حفظ، روخوانی و روان‌خوانی قرآن است که در بین مددجویان برگزار می‌شود. برای شب‌های قدر هم خلوت بی‌پناهان (مراسم قرائت جوشن کبیر و قرآن به‌سر گرفتن) پیش‌بینی‌شده است.
آیا برنامه‌ها محدود به گرمخانه‌ها است؟
خیر. گروه هدف ما بی‌خانمان‌ها، معتادان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و خیابان، زنان بدسرپرست و... است و به همین دلیل 275عنوان برنامه پیش‌بینی‌شده که تا پایان ماه رمضان در مددسراها، مراکز پرتو و... اجرا می‌شوند.
توزیع بسته‌های حمایتی هم خواهید داشت؟
البته که شهرداری تهران به موضوع دستگیری از نیازمندان تأکید دارد و ازاین‌رو حدود 30هزار بسته حمایتی پیش‌بینی‌شده که 10هزار بسته در ایام نوروز به‌دست خانواده‌های بی‌بضاعت رسید و 20هزار بسته هم در ماه رمضان میان نیازمندان توزیع می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید