• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158221
+
-

ایلان ماسک صاحب توییتر می‌شود‌‍؟

فناوری
ایلان ماسک صاحب توییتر می‌شود‌‍؟

در روزهای اخیر پیشنهاد خرید کل سهام شرکت توییتر از سوی ایلان ماسک، جنجالی‌ترین خبر دنیای فناوری بوده است. ماسک که هفته گذشته مشخص شد بیشتر از ۹ درصد سهام توییتر را خریداری کرده، در یک حرکت غیرمنتظره پیشنهاد خرید توییتر به قیمت ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم یا بیش از۴۰ میلیارد دلار برای کل سهام شرکت را داده است.
پیشنهاد ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان باعث شد تا قیمت سهام توییتر افزایش چشمگیری را تجربه کند. او پس از این پیشنهاد اعلام کرد؛ توییتر ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و من می‌توانم این ظرفیت‌ها را آزاد کنم. برای اینکه توییتر رشد کند و به پلتفرمی برای آزادی بیان بدل شود این شرکت باید خصوصی شود و از حالت یک شرکت سهامی درآید.
به گزارش سی‌ان‌ان، ماسک سهامداران را حتی تهدید کرده که درصورت قبول نکردن پیشنهاد خرید درباره سهامش تجدیدنظر خواهد کرد. فروش ۹ درصد سهام توییتر از سوی ایلان ماسک بدون شک باعث کاهش ارزش سهام این شبکه اجتماعی خواهد شد.
ایلان ماسک که با داشتن ۲۱۹ میلیارد دلار، ثروتمندترین انسان جهان است، بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد. او که خود را طرفدار آزادی بیان مطلق معرفی می‌کند همواره از عملکرد و سیاست‌های توییتر انتقاد کرده و اخیرا از کاربران خواست تا در مورد رعایت موازین آزادی بیان در این شبکه اجتماعی رأی بدهند.
ماسک در نامه خود به هیأت مدیره توییتر نوشته است: «از زمان سرمایه‌گذاری در توییتر دریافته‌ام که این شرکت هیچ‌گاه رشد نخواهد کرد و در وضعیت فعلی آن هیچ‌گاه قادر نخواهد بود به وظیفه اجتماعی و حیاتی خود عمل کند.

اکنون همه این سؤال را دارند که توییتر سرانجام چه وضعیتی خواهد داشت‌؟ 
برخی از کارشناسان معتقدند که با درنظر گرفتن افزایش بهای سهام توییتر قبل از گشایش بازار سهام در روز چهارشنبه، شانس پذیرش پیشنهاد ایلان ماسک از سوی شرکت توییتر حدود ۳۵ درصد است.
حتی خود ماسک اعلام کرده که مطمئن نیست پیشنهادش برای تصاحب شبکه اجتماعی توییتر به نتیجه برسد.
ایلان ماسک در کنفرانسی در کانادا گفت: مطمئن نیستم که پیشنهادم به نتیجه برسد. او با تأکید بر اینکه توییتر باید الگوریتم‌هایش منبع باز  شود و شفافیت بیشتری در عملکردش داشته باشد، گفته است؛ اگر پیشنهادش برای خرید توییتر قبول نشود، طرح دیگری دارد. او اما جزئیات یا توضیح بیشتری درباره نقشه‌هایش ارائه نکرده است.
هفته گذشته ایلان ماسک عضویت در هیأت مدیره توییتر را نپذیرفت. درصورتی که او عضو هیأت مدیره می‌شد، نمی‌توانست بیش از ۱۵ درصد سهام توییتر را داشته باشد.
سایت The information هم روز گذشته گزارش داد که هیأت مدیره توییتر با درخواست ماسک برای خرید تمامی سهام این شرکت موافق نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید