• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 27 فروردین 1401
کد مطلب : 158220
+
-

رونمایی از «اجتماع» واتساپ

نرم‌افزار
رونمایی از «اجتماع» واتساپ

واتساپ به‌تازگی از قابلیتی با عنوان Communities که عموما در معنای اجتماع به‌کار برده می‌شود، رونمایی کرده است. این قابلیت به مدیران گروه‌ها امکان می‌دهد که بتوانند گروه‌ها را از طریق آن به یکدیگر پیوند دهند.
آنگونه که واتساپ اعلام کرده، «اجتماع» مجموعه‌ای از گروه‌های به یکدیگر متصل شده هستند. به‌عبارت دیگر، گروه‌هایی با موضوعات مشابه می‌توانند یک اجتماع جدید و بزرگ‌تر بسازند. به‌گزارش تک‌ کرانچ، مدیران Communities می‌توانند گروه‌ها را مدیریت و در آنها پیام بگذارند. این قابلیت مکالمات فردی مرتبط با گروه را همچنان حفظ می‌کند و اعلامیه‌های (notification) آن برای همه اعضا به‌صورت همزمان ارسال می‌شود. در عین حال، رمزگذاری سراسری واتساپ هم از Communities پشتیبانی می‌کند.
این در حالی است که واتساپ برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر مانند تلگرام، اعلام کرده که جست‌وجو برای اجتماع‌های جدید را به این قابلیت اضافه نمی‌کند. واتساپ همچنین با این استدلال که انتشار اطلاعات نادرست در 
Communities را می‌خواهد کاهش دهد، تنها امکان یک فوروارد را برای کاربران فراهم کرده است.
Communities هم مشمول قوانین اصلی واتساپ است. بنابراین اکانت اعضا یا ادمین‌ها درصورت نقض قوانین مسدود می‌شود. همچنین «اجتماع» شکل گرفته درصورت فعالیت‌ غیرقانونی یا خشونت‌آمیز منحل می‌شود.

امکانات جدید واتساپ
در نسخه جدید واتساپ کاربران فایل‌هایی با حجم 2گیگابایت را می‌توانند ارسال کنند. همچنین امکان برقراری تماس در «اجتماع‌ها» با 32کاربر فراهم شده است.
همچنین مدیران می‌توانند پیام اعضای گروه‌ها را پاک کنند تا کسی آن را نبیند، اگرچه «ردپای» آن باقی می‌ماند! 

این خبر را به اشتراک بگذارید