• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 158096
+
-

گرینویچ/افطاری در معابد هند


گجرات : با وجود تلاش‌های تفرقه‌انگیز اخیر برای دور شدن مسلمانان و پیروان سایر ادیان و مذاهب در هند، پیروان ادیان دیگر در این کشور برای پیشگیری از این جریان‌ها و به نشانه اتحاد با مسلمانان از آنها برای مراسم افطار دعوت کردند. برای نمونه به گزارش ایندیا‌ اکسپرس، فقط در گجرات مسئولان چندین معبد و عبادتگاه که قدمت بنای برخی از آنها به 1200سال می‌رسید از مسلمانان برای برگزاری مراسم افطار دعوت کردند. انتشار فیلم و عکس‌های این مراسم ابتدا در رسانه‌های هند و سپس در برخی رسانه‌های جهان بازتاب داشت. پس از برپایی این مراسم رهبران دینی درباره لزوم اتحاد میان پیروان ادیان سخنرانی کردند و هر یک اشتراک‌های دینی و مذهبی خود با گروه دیگر را برشمردند.گزارش‌هایی از حمایت‌های جامعه مسلمان از سایر ادیان هم در این سخنرانی‌ها داده شد. پیش از این رهبران دینی، شرکت مسلمانان در جشن‌های سایر هندی‌ها را بلامانع اعلام کردند.

هک شدن توسط دزدان‌دریایی

 دبی:  در دنیای مدرن، دزدان دریایی هم از قافله عقب نمانده و برای نمونه سوپرقایق‌های تفریحی را ابتدا هک می‌کنند. به گزارش ایندیپندنت، اگر هکرها کنترل کشتی یا قایق‌تفریحی را به‌دست بگیرند، به سرعت آن‌را بی‌حرکت می‌کنند. سپس برای رهایی از این وضعیت احتمالا ۱۰میلیون دلار یا بیش از آن باید پرداخت کنید تا بتوانید دوباره سکان قایق را به‌دست بگیرید. مارک تی هافمن، تحلیلگر جرم و اطلاعات می‌گوید: «اکثر هکرها دارای هوش بالاتر از حد متوسط هستند.تحصیلات خوبی دارند. وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایینی ندارند. چرا مرتکب جرم می‌شوند؟ خب بیشتر جرایم مربوط به پول است. اما تجارت نیز در میان است که ما آن‌را رفتار هیجان انگیز یا چالشی برای شکست دادن سیستم می‌نامیم. بنابراین آنها احساس باهوش‌تر بودن از اف‌بی‌آی و همه متخصصان امنیت سایبری را دوست دارند.

تعریف مرز آلودگی صوتی شهر
 
ژنو:  سرانجام پس از سال‌ها اختلاف نظر کارشناسان درباره تعریف حد و مرز آلودگی صوتی در شهر‌ها سرانجام (سازمان جهانی بهداشت) World Health Organization با تعریف آن روی محدوده زیر 53دسی‌بل به این اختلاف‌ها پایان داد. تا پیش از این بسیاری از مقامات و مسئولان کلانشهر‌های جهان زیر بار مسئولیت کاهش آلودگی صوتی نمی‌رفتند. مهم‌ترین دلیل آن نبود تعریف مشخصی از مرز آلودگی صوتی قابل تحمل برای شهرنشین‌ها بود. برای درک این شاخص بد نیست بدانیم یک سشوار معمولی 70دسی‌بل، گفت‌وگو با صدایی عادی 30دسی‌بل و یک اره‌برقی 100دسی‌بل صدا تولید می‌کند. به گزارش دویچه‌وله، سازمان جهانی بهداشت می‌گوید مرز قابل‌تحمل برای وسایل‌ حمل‌ونقل ریلی مانند قطار یا تراموای شهری در طول روز نباید بیشتر از ۵۵دسی‌بل و برای خطوط هوایی بیشتر از ۴۵دسی‌بل باشد. این مرزها برای طول شب ۴۵دسی‌بل برای رفت‌وآمد در خیابان‌ها، ۴۴دسی‌بل برای حمل‌ونقل ریلی و ۴۰دسی‌بل برای خطوط هوایی است. سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل‌هایی تهیه کرده که به سیاستمداران کمک می‌کند راهکارهایی برای حفاظت بهتر از شهروندان درنظر گیرند. این سازمان توصیه می‌کند با ایجاد راهکارهایی قانونی در ساخت ‌و سازهای شهرها و نیروگاه‌ها به مرز تحمل صوتی انسان توجه شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید