• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 158068
+
-

بازارها/ اختلال در تامین نهاده‌های دامی

سید موسی رهنمایی، قائم‌مقام اتاق اصناف کشاورزی با اشاره به اینکه تأمین نهاده‌های دامی هم در بازار آزاد و هم در سامانه بازارگاه با اختلال مواجه شده است، گفت: ۷۰درصد نهاده‌های مورد نیاز دامداران صنعتی از طریق سامانه بازارگاه تأمین می‌شود اما بارگیری آنها با تأخیر زیاد انجام می‌شود و عدم‌بارگیری به موقع نهاده‌های دامی منجر می‌شود دامداران ناچار باشند نهاده‌های مورد نیازشان را از بازار آزاد تهیه کنند.

  عرضه خرمای ارزان در ایستگاه‌های مترو 
محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از عرضه خرمای مضافتی بم کیفی در ایستگاه‌های مترو ۱۰درصد زیر قیمت نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار خبرداد و گفت: قرار است سازمان میادین تعداد ۲۵غرفه رایگان را در ایستگاه‌های مترو در اختیار انجمن ملی خرما و تعاون روستایی قرار دهد.

  اثر قیمت دلار بر قیمت خودرو
محمدرضا نجفی منش ، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: قیمت ارز یکی از مولفه‌هایی است که در قیمت تمام‌شده برخی بازارها تأثیر مستقیم می‌گذارد و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. در روزهای گذشته شاهد آن بودیم که قیمت دلار از حدود ۲۵هزار تومان به بیش از ۲۸هزار تومان رسید این موضوع تأثیر خود را در بازار خودرو نیز نشان داده است.

  افزایش خود سرانه قیمت لبنیات
علی احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: اگرچه افزایش ۵۷درصدی حقوق و دستمزد و گرانی شیرخام و سایر مواداولیه، قیمت تمام‌شده تولید را تحت‌تأثیر قرار داده، اما سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار مجوزی برای افزایش قیمت لبنیات نداده‌اند و برخی برندها خودسرانه قیمت محصولات خود را گران کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید