• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 158009
+
-

رؤیای کسب مدال المپیک دارم

یونس امامی در آستانه رقابت‌های قهرمانی آسیا از تلاش برای جا‌افتادن در وزن جدید و رؤیاهای آینده‌اش در این وزن می‌گوید

رؤیای کسب مدال المپیک دارم

محسن محمود  صفری

یونس امامی پس از شکست در مسابقات جهانی نروژ و حذف از دور مسابقات، کارش را از مسابقات کشوری آغاز کرد. او در مسابقات کشوری تمامی رقبایش را با اختلاف شکست داد و دوبنده تیم ملی را برای مسابقات قهرمانی آسیا به‌دست آورد. امامی که مدال برنز جهان را در وزن 70کیلوگرم کسب کرده، بعد از اینکه به وزن 74کیلوگرم آمده، توفیق چندانی نداشته است. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان که اواخر فروردین‌‌ماه برگزار می‌شود جدی‌ترین محک او در سال جدید است. قهرمان کشتی ایران در یک گفت‌وگوی کوتاه به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ داده است.

 در 70کیلوگرم عملکرد خوبی داشتی. بهتر نبود در همان وزن می‌ماندی؟
درست است، در 70کیلوگرم جا افتاده بودم و مشکل وزن کم کردن هم نداشتم. بعد از مسابقات جهانی‌2019 برای اینکه شانس حضور در المپیک را داشته باشم، به وزن 74کیلوگرم آمدم ولی متأسفانه آن برنامه‌ای که داشتم عملی نشد و المپیک را از دست دادم. بعد از آن در نروژ هم کشتی از دستم در رفت و نتوانستم نتیجه بگیرم. حالا دیگر هر‌چه بود گذشته و باید در آینده از تجربه‌هایم استفاده کنم. امیدوارم در مغولستان همه این ناکامی‌ها را جبران کنم.

 در نروژ خیلی بی‌انگیزه به‌نظر می‌رسیدی.
بی‌انگیزه نبودم ولی خیلی دوست داشتم در توکیو عضو تیم باشم که نشد. در جهانی نروژ غافلگیر شدم و بعد از اینکه فن بالا خوردم، دیگر نشد به کشتی برگردم. نروژ فرصت خوبی بود که خودم را در مقابل رقبای خارجی محک بزنم که ببینم کجای کار هستم.

 وزن 74کیلوگرم اصطلاحا وزن شلوغی است که همه قهرمان‌های بزرگ دنیا در آن حضور دارند. شرایط خودت را در بین این قهرمان‌ها چطور می‌بینی؟
دقیقا همینطور است. شرایط در این وزن برای کسب مدال خیلی سخت است و همانطور که گفتم با حضور در مسابقات جهانی نروژ فهمیدم باید بیشتر از این حرف‌ها تلاش کنم تا به مدال جهانی برسم. جدا از غافلگیری روی تشک که برایم اتفاق افتاد، باید بگویم حریفان درجه‌یکی دارم که همگی عنوان‌دار جهان و المپیک هستند. مثلا تیم آمریکا جردن باروز را در 74کیلوگرم داشته است و حالا کایل دایک در این وزن کشتی می‌گیرد که نفر سوم المپیک و قهرمان جهان است.

 شرایط در قهرمانی آسیا برایت چطور است؟
با قهرمانی در مسابقات کشوری به قهرمانی آسیا رسیدم. امیدوارم شرایط برایم خوب پیش برود تا بتوانم با خوش‌رنگ‌ترین مدال به کشور برگردم.

 مشخص است که امسال در بازی‌های آسیایی کشتی می‌گیری یا مسابقات جهانی؟
طبق چرخه انتخابی دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا از مسابقات جام تختی معاف است و باقی نفرات باید در جام تختی کشتی بگیرند. من سعی‌ام این است که قدم به قدم جلو بروم. برای همین اول سعی می‌کنم در قهرمانی آسیا نتیجه لازم را بگیرم و بعد از آن دیگر تصمیم با کادر فنی است. هر‌جا صلاح بدانند، کشتی می‌گیرم.

 از حریفان آسیایی‌ات شناختی داری؟
بدون شناخت نیستم ولی نه آنطور که بگویم با همه آنها کشتی گرفته‌ام.

 فکر می‌کنی بتوانی افتخارات وزن 70کیلوگرم را در  74کیلوگرم هم تکرار کنی؟
من هیچ‌وقت ناامید نشدم و برای همین هر روز بیشتر از قبل تلاش کردم تا بتوانم در بین مدعیان این وزن جایگاهی داشته باشم. درست است 74کیلوگرم وزن سختی است ولی من اصلا ناامید نیستم.

 با رقبای داخلی یک فاصله خوبی ایجاد کردی. این فاصله برایت سبب بی‌انگیزگی نشده است؟
به‌هیچ‌وجه. البته من اعتقاد دارم در داخل هم کار سخت است و برای کسب دوبنده تیم ملی باید تمام تلاشت را بکنی. همان لحظه که فکر کنی حریف نداری، کارت تمام است و زمین می‌خوری. درباره بی‌انگیزه‌شدن هم اصلا اینطور نیست. من رؤیای کسب مدال المپیک را دارم و برای کسب این مدال شبانه‌روز تلاش می‌کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید