• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 158001
+
-

نکته بازی/ واقعا پنالتی‌گیری؟

علیرضا حقیقی در بازی نساجی برابر استقلال یکی از بهترین نمایش‌های عمرش را ارائه داد. اگر چند مهار خوب او در جریان مسابقه نبود، بازی به ضربات پنالتی کشیده نمی‌شد. در پنالتی‌ها هم حقیقی با مهار ضربه آمانوف تفاوت را رقم زد و تیمش را به نیمه‌نهایی فرستاد. بعد از این نمایش عالی، علیرضا از اعتماد به نفس تاریخی‌اش کمک گرفت و به خبرنگاران گفت: «آنهایی که می‌گویند من پنالتی‌گیر نیستم حرف مفت می‌زنند.» خب البته آمانوف آنقدر پنالتی‌اش را فاجعه‌بار زد که دیگر این یکی را نمی‌شد نگرفت. حقیقی هم انصافا شب خوبی داشت اما خوب است خودش در خلوت فکر کند و ببیند بعد از مهار ضربه دایی در 16سالگی کلا چند پنالتی گرفته؟ شاهکار علیرضا در بازی با عراق در جام ملت‌های 2015را یادتان هست؟

توریست بودند، بهتر نبود؟
زمانی که پرسپولیس 2بازیکن تاجیکستانی‌اش یعنی وحدت هنانوف و منوچهر صفروف را جذب کرد، آنها به‌خاطر بسته بودن پنجره باشگاه تا مدت‌ها اجازه بازی پیدا نکردند. شرایط عجیبی برای این دو بازیکن رقم خورد و یحیی گل‌محمدی هم در اعتراض به این وضعیت گفت:«2 بازیکن تاجیکستانی ما در تهران تبدیل به توریست شده‌اند.» به هر حال این دو نفر ناچار شدند تا باز شدن پنجره باشگاه در نقل‌وانتقالات زمستانی بیرون بمانند و از نیم‌فصل دوم کار خودشان را شروع کنند. با این حال گذر زمان نشان داد آنها اگر همان «توریست» باقی می‌ماندند بیشتر به نفع پرسپولیس بود! صفروف که زودتر آزمایش شد کم‌فروغ نشان داد و برای مدت طولانی روی نیمکت برگشت، هنانوف هم که با اشتباهات ویرانگرش قشنگ پرسپولیس را آباد کرده است.

شما به تادئو ببخش!
خریدهای خارجی پرسپولیس (مثل اغلب خریدهای داخلی یحیی گل‌محمدی) در مجموع چنگی به دل نزده‌اند. این موضوع با انتقادات زیادی همراه شده که طبیعی هم به‌نظر می‌رسد. با این حال اگر در سراسر کره زمین تنها یک نفر حق انتقاد از یحیی را نداشته باشد، او حمید درخشان است. او با زیر سؤال بردن نفرات خارجی پرسپولیس گفته: «آیا اینها را برای آزمون و خطا خریده‌اید؟» حمیدخان درخشان راست می‌گویند. همه مربیان پرسپولیس باید بیایند خرید بازیکن خارجی را از او بیاموزند. شاهکار جاویدان استاد هم تادئو، مهاجم بالای صد کیلوی برزیلی بود که شکمش در تمرینات از سوژه‌های جذاب رسانه‌ها و همبازیانش به شمار می‌آمد! حالا بگذریم از اینکه حمیدخان در آن زمان می‌گفت بازیکنان باند درست کرده‌اند و به تادئو پاس نمی‌دهند!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید