• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 157999
+
-

جهان/احترام در فوتبال

احترام به عقاید دیگران را از فوتبال یاد بگیریم. در شصت‌و‌پنجمین دقیقه از دیدار ماینتس و آگزبورگ، با دستور داور، بازی برای دقایقی متوقف شد تا موسی نیاخاته، مدافع ۲۶ساله و فرانسوی ماینتس روزه خود را افطار کند. فضای ورزشگاه خیلی معنوی شده بود. بازیکن پس از آنکه افطار کرد به سمت داور رفت و از او تشکر کرد.

حریف شخصی
تیمو ورنر که در برد 6-صفر مقابل ساوتهمپتون دبل کرده، در 2فصل حضور در چلسی نزدیک نیمی از گل‌هایش را به همین تیم زده است. او در 51بازی 9گل در لیگ برای آبی‌ها به ثمر رسانده که 4تای آن در 5بازی مقابل ساوتهمپتون بوده. بدون شک زمانی که چلسی سراغ ورنر رفت، انتظار داشت این بازیکن در بازی‌های مهم‌تری برای آبی‌های لندن گل بزند و حداقل پس از 50‌بازی لیگی، آمار گلزنی‌هایش را 2‌رقمی کرده باشد.

لوک خوش‌شانس 
رسانه‌های اسپانیایی که تا چند ماه پیش خرید لوک دی‌یونگ توسط بارسا را مسخره می‌کردند، حالا به او لقب لوک خوش‌شانس داده‌اند. مهاجم هلندی پذیرفته بود که به‌عنوان بازیکن ذخیره به بارسلونا می‌آید. او در دقیقه92 گل سوم و برتری بارسلونا را به لوانته زد تا نتیجه این بازی برخلاف جریان آن رقم بخورد. لوک پیش از این در دقیقه96داربی کاتالونیا گل تساوی بخش بلوگرانا را وارد دروازه اسپانیول کرده بود و یک‌بار هم ۳دقیقه پس از ورود به میدان در دیدار مقابل اتلتیک بیلبائو موفق به گلزنی شد. لوک خوش شانس بدون احتساب وقت‌های تلف شده، تنها 10‌دقیقه در 3‌دیدار آخر کاتالان‌ها در لالیگا به میدان رفته و 3‌بار موفق به گلزنی شده است؛ ۳‌گل به ارزش ۴‌امتیاز.

عذرخواهی بی‌عذرخواهی
بیانیه کریستیانو رونالدو در عذرخواهی از حرکت ناپسندی که در قبال یک نوجوان اوتیسمی انجام داده و گوشی او را خرد کرده بود، مورد پذیرش مادر آن نوجوان قرار نگرفت. سارا کلی، مادر جیک گفته: «بیانیه رونالدو باعث عصبانیت بیشترم شد، با خودم فکر کردم چقدر بی‌ادب! به همه می‌گویی من عذرخواهی کرده‌ام درحالی‌که این کار را نکرده‌ای. تنها یک‌متن را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ای اما برای این کار باید از فرزندم عذرخواهی می‌کردی. رونالدو زمان زیادی برای فکر کردن داشت و می‌توانست به راحتی شماره تلفن فرزندم را پیدا کند و به‌صورت خصوصی عذرخواهی کند. افراد زیادی با تلفن‌هایشان فیلمبرداری می‌کردند. جیکوب به من گفت رونالدو زخمی شده و می‌خواهم از او فیلم بگیرم. او حتی به رونالدو نگاه هم نمی‌کرد و متوجه زخم‌های او بود تا زمانی که تلفنش را روی زمین دید. رونالدو یک پدر است و اگر فرد شناخته شده‌ای نبود، توسط پلیس دستگیر می‌شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید