• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 فروردین 1401
کد مطلب : 157980
+
-

اصغر فرهادی، کاندیدای ریاست هیأت داوران جشنواره کن

اصغر فرهادی، کاندیدای ریاست هیأت داوران جشنواره کن

نشریه ورایتی از احتمال انتخاب اصغر فرهادی به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره کن در سال 2022خبر داد. به نوشته این نشریه اگرچه هنوز رئیس هیأت داوران این جشنواره برگزیده نشده، اما براساس شنیده‌ها اصغر فرهادی که دوبار با فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» برنده جایزه اسکار شده، می‌تواند گزینه اصلی تصدی ریاست هیأت داوران جشنواره کن در سال 2022باشد.
 البته اصغر فرهادی اخیرا متهم به سرقت ادبی فیلمنامه «قهرمان» شده؛ اتهامی که او رد کرده، با این حال همچنان تحقیقات در این‌باره در جریان است. با توجه به این وضعیت، مدیران جشنواره کن به‌احتمال زیاد هم‌اکنون ازاعلام نام رئیس هیأت داوران جشنواره کن خودداری خواهند کرد و آن را به روزهای آینده موکول خواهند کرد.
 در تئوری و به‌صورت بالقوه اصغر فرهادی به‌دلیل فرهنگ فیلم‌هایش و سوابق درخشانش در فیلمسازی‌، کاندیدایی مطرح و قابل اطمینان برای تصدی ریاست هیأت داوران جشنواره کن به‌نظر می‌رسد. تیری فرمو، مدیر جشنواره کن پیشتر درنظر داشت برای این دوره از جشنواره کن، پنه لوپه کروز را به‌عنوان رئیس هیأت داوران انتخاب کند. اما از آنجا که به‌احتمال زیاد این بازیگر اسپانیایی با فیلم «بی‌کران» (L’immensità) ساخته امانوئل کریالز در بخش رقابتی این جشنواره حضور خواهد داشت، از انتخاب وی به‌عنوان رئیس هیأت داوران کن صرف‌نظر کرد. ماریون کوتیار دیگر گزینه فرمو برای تصدی ریاست هیأت داوران جشنواره کن بود که او نیز اخیرا در فیلم «برادر و خواهر» به کارگردانی آرنو دپلشان نقش‌آفرینی کرده و احتمال دارد با این فیلم در بخش رقابتی این دوره از جشنواره حضور داشته باشد، بنابراین او نیز گزینه رئیس هیأت داوران نخواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید