• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157963
+
-

گرینویچ/تاکسیدرمی 29میلیون‌ یورویی


والنسیا: پلیس اسپانیا از کشف مجموعه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی شده به ارزش 29میلیون یورو خبر داد که شامل یک هزار گونه جانوری می‌شود. به گزارش گاردین، این مجموعه که در نوع خود رکوردی جهانی به شمار می‌آید در محوطه‌ای 50هزار مترمربعی و متعلق به یک مجموعه‌دار (کلکسیونر) کشف شد. به‌گفته مقامات پلیس در میان این 1000گونه جانوری 405گونه کمیاب یا حفاظت شده و حتی منقرض شده وجود دارد. اینگونه‌های حفاظت شده در فهرست کنوانسیون مرتبط با تجارت بین‌المللی گونه‌های در حال انقراض جانوران و گیاهان وحشی قرار دارند و همین موضوع حساسیت در مورد این مجموعه را برای پلیس بیشتر کرده است. برای نمونه اینگونه‌ها شامل اوریکس اسکیمیتار (از گونه‌های بزهای کوهی) و ببر بنگال بود که اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت یا IUCN آن را در سال2000 میلادی در طبیعت منقرض شده اعلام کرد. تاکسیدرمی یا آکنده‌سازی فن نگهداری درازمدت پیکر جانوران برای نمایش آنهاست.

پاشنه‌آشیل سیاست کوویدصفر

واشینگتن: چین با وجود اینکه نخستین میزبان کووید-19 بود و جمعیت میلیاردی‌اش فضای مناسبی برای تاخت و تاز این ویروس بود اما از ابتدا با پافشاری روی سیاست موسوم به «کوویدصفر» جلوی تاخت
 و تاز این ویروس افسارگسیخته را گرفت اکنون اما در شانگهای قوانین این سیاست صدای برخی چینی‌ها و خارجی‌ها را درآورده است. برای نمونه به گزارش یورونیوز، در شانگهای اجازه قرنطینه خانگی داده نمی‌شود و سختگیری‌های مسئولان تا به آنجاست که حتی کودکان مبتلا به کووید را از والدینشان جدا می‌کنند. این سختگیری‌ها در حالی است که بنا بر گزارش‌های دولتی، از ابتدای ماه مارس تا ۹آوریل یعنی در مدتی بیش از یک‌ماه، حدود ۱۸۰هزار نفر در این شهر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۹۶درصد از مبتلایان نیز هیچ‌کدام از علائم ابتلا را نداشته‌اند و در همین دوره هیچ مرگی نیز گزارش نشده است.

فرار خودروی خودران از پلیس
 
سانفرانسیسکو :  مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی در آمریکا پس از اینکه خودرویی را به‌دلیل خاموش بودن چراغ‌های جلویش متوقف کرد در سمت راننده با صندلی خالی او روبه‌رو شد و از آنجا که متوجه شد با خودروی کروز خودران و بی‌سرنشین مواجه شده است برای چند لحظه گیج شد. به گزارش دیلی‌میل، در فیلمی که از این رفتار پلیس و خودروی کروز ناوگان تاکسیرانی سانفرانسیسکو منتشر شده پس از اینکه مأمور چند متر از خودرو فاصله می‌گیرد خودروی خودران خیلی خودسر به راه خود ادامه می‌دهد، اما پس از ایستادن مأمور پلیس این بار با روشن کردن فلاشر‌هایش دوباره کنار خیابان توقف می‌کند. آنطور که کارشناس‌های فناوری توییت کرده‌اند گویا چراغ‌های جلوی این خودرو در مسیر سوخته یا به هر دلیل فنی از کار افتاده است. به همین دلیل توسط پلیس متوقف شده است. در ماه فوریه بود که واحد خودران شرکت «جنرال موتورز» موسوم به «کروز»، ناوگان تاکسی‌های عمومی خودران و بدون راننده خود را در سانفرانسیسکو راه‌اندازی کرد و تاکنون به‌نظر می‌رسد این ناوگان با هیچ مشکل قابل‌توجهی مواجه نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید