• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157912
+
-

عدد خبر/۰.۷ درصد

بررسی نرخ تورم کل خانوارهای کشور و اصفهان در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که این شاخص اقتصادی در استان به ۴۰.۹درصد رسید که از میانگین کشوری ۰.۷درصد بالاتر بود. همچنین بررسی نرخ تورم نقطه‌ای کشور و استان اصفهان در اسفند ۱۴۰۰ به‌ترتیب به عدد ۳۴.۷ و ۳۵.۵درصد رسید یعنی خانوارهای استان به‌طور میانگین ۳۵.۵درصد بیشتر از اسفند ۱۳۹۹ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کردند.

۲۵ فروردین
کوچ بهاره عشایر استان از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به‌تدریج و با مدیریت امور عشایر از ۲۵فروردین ماه جاری آغاز می‌شود. به‌گفته سیدجواد هاشمی‌مهر، معاون سیاسی، امنیتی‌و‌اجتماعی استانداری کهگیلویه‌و‌بویراحمد چنانچه زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه‌های مرتعی و گذرگاه‌ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، برگشت داده خواهند شد.

28500 هکتار
28 هزار و 500‌ هکتار از گندم‌زارهای آذربایجان غربی دچار سرمازدگی شده است. به‌گفته پرویز وحدت، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی۳۸۱هزار هکتار از مزارع این استان زیرکشت گندم است که ۹۱هزار هکتار کشت آبی و بیش از ۲۹۰هزار هکتار نیز به‌صورت کشت دیم است. امسال ۱۱هزار هکتار از مزارع آبی و ۱۷هزار‌و ۵۰۰هکتار از مزارع گندم دیم استان دچار خسارت سرمازدگی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید