• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157844
+
-

خبرهای کوتاه/محمد رحمانیان /آغازگر «هزار و یک شب» شهرزاد


«هزار و یک شب» شهرزاد فصلی جدید در مجموعه پردیس تئاتر شهرزاد است که میزبان رویدادهایی نظیر نمایشنامه‌خوانی آثار جدید، رونمایی از آثار چاپ شده جدید، پنل علمی و رخدادهایی ویژه خواهد بود.
به گزارش همشهری، تئاتر شهرزاد با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و در ادامه مسیر برنامه‌ریزی‌های برگزاری رویدادهای جدید در این مجموعه در جهت حمایت ویژه از نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای و همچنین دانشجویان حوزه ادبیات نمایشی در گام نخست با دعوت از محمد رحمانیان، نمایشنامه‌نویس و کارگردان حوزه تئاتر جهت رونمایی و خوانش نمایشنامه‌های «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» دوره اول این رویداد را آغاز کرد و در ادامه نیز با دعوت از هنرمندان این عرصه، برنامه‌های «هزار و یک شب» به‌صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. آیین رونمایی و خوانش ۲نمایشنامه «دعوت به مراسم اسیدپاشی» و «آدامسخوانی» ساعت۲۰:۳۰ روز شنبه ۲۰فروردین در قالب برنامه «هزار و یک شب» در تئاتر شهرزاد برگزار شد. ویژه‌برنامه «هزار و یک شب» در قالب رپرتوآر با مدیریت محسن میرزاخانی هر شب ساعت۲۳ در سالن شماره۳ شهرزاد برگزار می‌شود و آثار متنوعی از ماتیو دولاپورت تا اسماعیل خلج در آن خوانش خواهد شد.

بازگشت هالیوود به چین 

فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» به کارگردانی دیوید ییتس در روزهای اول پس از اکران در چین 10میلیون دلار فروش کرده است. به‌گزارش هالیوودریپورتر، درحالی‌که 54درصد سالن‌های سینما در چین هم‌اکنون به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و بر‌قراری قرنطینه در شهرهای بزرگی مثل شانگهای و شنزن تعطیل هستند، این فروش چشمگیر است. کارشناسان این میزان فروش را موفقیتی نسبی برای یک فیلم آمریکایی در بازار چین ارزیابی کرده‌اند. نخستین سری از فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» در سال2016 در روزهای اول اکران در سینماهای چین 40.4میلیون دلار فروش کرده بود. دنباله این فیلم با نام «جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گرینوالد» نیز در روزهای اول پس از اکران در سالن سینماهای چین 36.6میلیون دلار فروش کرده بود.

محبوبیت خارپشت2
 
سونیک خارپشت‌2 در نخستین روزهای نمایش در آمریکا در گیشه سینماهای این کشور 71میلیون دلار فروش کرد. به گزارش ورایتی، فروش قابل‌قبول این فیلم نشانگر آن است که اقبال تماشاگران برای دیدن فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدئویی نیز بیشتر شده است. فیلم سونیک خارپشت‌2 رکورد فروش نخستین فیلم سونیک خارپشت در سال2020 را نیز پشت سر گذاشت. فیلم نخست از این سری فیلم‌‌ها، در 3روز نخست پس از اکران 58میلیون دلار در گیشه فروش کرده بود. فیلم سونیک‌2 در گیشه سینماهای دنیا نیز تاکنون 70میلیون دلار فروش کرده و با احتساب 71میلیون فروش در گیشه سینماهای آمریکا در مجموع 141میلیون دلار تا‌کنون درآمد کسب کرده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید