• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 23 فروردین 1401
کد مطلب : 157842
+
-

هفته ‌بهاری برای هنر انقلاب

تجلیل از 6هنرمند انقلابی فعال تئاتر و سینما در حوزه هنری برگزار شد

گزارش
هفته ‌بهاری برای هنر انقلاب

هلیا نصیری - روزنامه‌نگار

لیلی عاج، نصرالله قادری، سعید اسماعیلی، هادی حجازی‌فر، سیاوش سرمدی و محمد سرشار به‌عنوان ۶چهره برتر هنر انقلاب در عرصه تئاتر و سینما در سال۱۴۰۰ معرفی شدند. نخستین شب مراسم پاسداشت هنرمندان عرصه‌های مختلف هنر انقلاب مثل سنت همیشگی با تجلیل از چهره‌های برتر هنر انقلاب در 2حوزه تئاتر و سینما شامگاه یکشنبه در فضای باز حوزه هنری برگزار شد. نزدیک به 200چهره از هنرمندان و فعالان حوزه تئاتر و سینما در این مراسم حضور داشتند و اجرای آن را رسالت بوذری برعهده داشت؛ مراسمی که هر سال فروردین ماه برگزار و چهره برتر هنر انقلاب معرفی می‌شود. امسال برای نخستین‌بار در میان چهره‌های منتخب هنر انقلاب، 3چهره تئاتری هم دیده شد.
کورش زارعی، مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری به‌عنوان میزبان، نخستین سخنران این مراسم بود که به سخنرانی کوتاه اکتفا کرد. بعد نوبت پخش بیانات رهبری در جمع‌ از کارگردانان سینما بود. در ادامه حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری که میزبان دیگر مراسم بود مانند کورش زارعی ترجیح داد سخنرانی‌اش خیر مقدم به مهمانان باشد و ابراز امیدواری کرد که این مراسم در سال‌های بعد هم بدون وقفه برگزار شود. همچنین در ادامه مراسم نماهنگ‌هایی از 6چهره منتخب تئاتر و سینمای انقلاب پخش شد. در این مراسم در بخش هنرهای نمایشی از لیلی عاج، نویسنده و کارگردان نمایش‌های «بابا آدم» و «کجایی ابراهیم؟» که از آثار موفق اجرا شده سال گذشته بود، تجلیل شد. نصرالله قادری، نمایشنامه‌نویس، مدرس تئاتر و پژوهشگر به‌خاطر نگارش و انتشار 2نمایشنامه پرتره از زندگی شهید مرتضی آوینی و شهید سیدمحمد بهشتی دومین چهره تجلیل شده به‌عنوان هنرمند برتر انقلاب در عرصه تئاتر طی سال۱۴۰۰ بود.
سومین هنرمند تجلیل ‌شده در عرصه تئاتر سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش فصل شیدایی (قیامه‌الارض) بود که این نمایش را سال گذشته در کشور عراق به صحنه برده بود. بعد از تجلیل از چهره‌های تئاتری در این مراسم از محمد سرشار، سیاوش سرمدی و هادی حجازی‌فر به‌عنوان 3چهره برتر هنر انقلاب در عرصه سینما تجلیل شد.
محمد سرشار از مدیران شبکه پویا در رسانه ملی و همچنین از بنیانگذاران بخش پویانمایی در حوزه هنری است که به‌خاطر تولید آثار مبتنی بر ارزش‌های انقلاب و دفاع‌مقدس در قالب پویانمایی به‌ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان به‌عنوان هنرمند تراز انقلاب در سال۱۴۰۰ در حوزه سینما برگزیده شد.
سیاوش سرمدی، کارگردان فیلم سینمایی «منصور» دومین هنرمندی بود که به‌عنوان چهره برتر هنر انقلاب در حوزه سینما در سال۱۴۰۰ خورشیدی معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.
همچنین هادی حجازی‌فر، کارگردان فیلم و سریال «موقعیت مهدی» به‌عنوان سومین چهره برگزیده هنرمند عرصه انقلاب در حوزه سینما مورد تقدیر قرار گرفت.
مراسم معرفی چهره‌های تئاتر و سینما هنر انقلاب درحالی برگزار شد که تا امروز 23فروردین‌ماه در محوطه باز تئاترشهر نمایش‌های خیابانی با موضوع هنر انقلاب اجرا می‌شود. ‌
 نمایش‌های خیابانی از ساعت16 آغاز و هر روز بیش از 3 اثر اجرا می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید