• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157823
+
-

کوتاه از حادثه/فاجعه در ساحل چابهار

مرد جوان و 2فرزند خردسالش در دریا غرق شدند

مرد جوان وقتی دید موج دریا 2 فرزند خردسالش را با خود برده و آنها در یک قدمی مرگ قرار دارند برای نجات آنها به آب زد اما خودش هم دچار حادثه شد تا این حادثه تلخ با مرگ پدر و 2 فرزندش پایان یابد.
به گزارش همشهری، این خانواده 4نفری که اهل مشهد هستند و به چابهار سفر کرده بودند عصر شنبه برای تفریح به ساحل دریابزرگ رفتند. درحالی‌که زن و شوهر جوان کنار دریا نشسته بودند دختر و پسر 5 و 8ساله‌شان در ساحل بازی می‌کردند. آنها چند روز بود که از مشهد به چابهار آمده بودند و قرار بود به شهرشان برگردند. درحالی‌که بچه‌ها سرگرم بازی بودند ناگهان دختربچه دید که موج دریا به برادر خردسالش زده و او را با خود می‌برد. او دوان دوان جلو رفت تا برادرش را از دریا بیرون بکشد اما شدت موج به حدی بود که خودش هم به دریا کشیده شد. پدر و مادرشان اول فکر کردند آنها بازی می‌کنند اما وقتی فریادهای بچه‌ها را شنیدند که کمک می‌خواستند برای نجات بچه‌ها دوان دوان خود را به آنها رساندند. وقتی آنها به دریا رسیدند موج بچه‌ها را چند متری داخل کشیده بود. زن و مرد جوان با همه وجود داخل آب پریدند تا جگرگوشه‌های‌شان را از مرگ نجات دهند. در آن لحظات حساس پدر و مادر کودکان همه تلاش‌شان را برای نجات آنها انجام دادند اما شدت موج‌های پی در پی که می‌آمد به حدی بود که نه‌تنها آنها نتوانستند بچه‌ها را نجات دهند بلکه خودشان هم گرفتار شدند. در این لحظات بود که چند نفر که شاهد این حادثه هولناک بودند تلاش کردند تا اعضای این خانواده را نجات دهند اما درنهایت علاوه بر 2 فرزند خردسال، پدر 35ساله خانواده نیز در دریا غرق شد و فقط مادر خانواده از مرگ نجات پیدا کرد. محمودرضا ناصح، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در این‌باره گفت: پس از اعلام خبر این حادثه پرسنل اورژانس چابهار در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند و پس از ساعتی جست‌وجو پیکر بی‌جان پسر خردسال و پدرش توسط تیم‌های امدادی بندرچابهار پیدا شد و تیم‌های جست‌وجو به‌دنبال یافتن پیکر سومین قربانی هستند.

نصب علائم راهنمایی به‌جای رفتن به زندان
راننده‌ای که به‌دلیل بی‌احتیاطی قرار بود زندانی شود با حکم جایگزین قاضی به جای رفتن به زندان به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده محکوم شد.
به‌گزارش همشهری، این راننده جوان مدتی قبل در جریان یک سانحه رانندگی در جاده مراغه - هشترود مرتکب بی‌احتیاطی شد. بررسی‌های کارشناسان پلیس از مقصر بودن او حکایت داشت. به همین دلیل پرونده‌اش برای تصمیم‌گیری به دادگاه فرستاده شد. پس از بررسی پرونده، قاضی طبق قانون می‌توانست راننده را به حبس محکوم کند اما از آنجا که او فاقد سابقه کیفری بود رئیس دادگاه بخش سراجو با استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین در حکمی ابتکاری او را به جای زندانی شدن به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محل حادثه محکوم کرد.
نادر شریفی، رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه در این‌باره گفت: قاضی طاهر انوری، رئیس دادگاه بخش سراجو این حکم را صادر کرد و در اجرای آن راننده بی‌احتیاط تابلوی علائم راهنمایی و چراغ چشمک‌زن را در یکی از نقاط حادثه‌ساز این جاده نصب کرد. به‌گفته رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه، حکم جایگزین برای این راننده باعث آرام‌سازی ترافیک در جاده مراغه - هشترود شده است. چراکه به‌خاطر حجم بالای ترافیک در این جاده و تردد روزانه بیش از ۷هزار دستگاه خودرو، حوادث زیادی در آنجا اتفاق می‌افتاد.

تصادف هولناک سرویس مدرسه
تصادف سرویس مدرسه‌ای در چالوس باعث مصدومیت 4نفر از دانش‌آموزان شد.
به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 7:20دقیقه صبح دیروز (یکشنبه) در چالوس اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که دانش‌آموزان سوار بر یک خودروی پژو راهی مدرسه بودند که در میانه راه خودرو از مسیر منحرف شد و با موانع کنار جاده به‌شدت برخورد کرد. شدت حادثه به حدی بود که هر 4دانش‌آموز و راننده سرویس مدرسه مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند. مهدی سام، رئیس آموزش و پرورش چالوس در این‌باره گفت: در لحظات اولیه بعد از این حادثه نیروهای مرکز فوریت‌های پزشکی با حضور در محل حادثه، چهار دانش‌آموز و راننده مصدوم را به بیمارستان‌های طالقانی و اورژانس منتقل کردند. وی با بیان اینکه دو دانش‌آموز از ناحیه سر و پا دچار آسیب شدند و دو دانش‌آموز دیگر نیز به‌صورت سرپایی مداوا شدند، ادامه داد: وضعیت دانش‌آموزان خوب است و در حال ترخیص از مراکز درمانی هستند.

دستگیری عامل کتک‌کاری در مرکز توانبخشی کرج
دادستان مرکز استان البرز از دستگیری فردی که در یک مرکز توانبخشی اقدام به ضرب و شتم یکی از مددجویان کرده بود خبر داد و گفت فعالیت این مرکز به حالت تعلیق درآمده است.
حسن مددی، درباره ضرب و جرح مددجوی بستری شده در یکی از مراکز توانبخشی شبانه روزی کرج، گفت: بلافاصله پس از انتشار فیلم ضرب و جرح یک مددجوی ۱۶ ساله در یکی از مراکز توانبخشی شهرستان کرج که در سطحی گسترده در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری ضارب صادر شد. مددی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان، متهم شناسایی، دستگیر و برای انجام تحقیقات تحت نظر قرار گرفت. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان درخصوص آخرین وضعیت این مرکز نیز گفت: این مرکز توانبخشی واقع در مهرشهر کرج پلمب و کلیه فعالیت‌های آن به حالت تعلیق درآمده و مددجویان آن به مراکز دیگر انتقال یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید