• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 22 فروردین 1401
کد مطلب : 157784
+
-

بازارها/ افزایش قیمت پنیر لیقوان

علی رجبی، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی گفت: تولیدکنندگان در تبریز در بحث تامین شیر خام با چالش‌های جدی مواجه شده‌اند و در نتیجه میزان تولید این محصول کاهش چشمگیری پیدا کرده است ازاین‌رو شاهد افزایش نرخ پنیر لیقوان در بازار هستیم.

  قیمت میلگرد وسیمان صعودی شد
فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه در روزهای اخیر قیمت 2 قلم اصلی مصالح ساختمانی شامل سیمان و میلگرد افزایش داشته است گفت: قیمت میلگرد به کیلویی ۱۸هزار و سیمان به کیسه‌ای ۶۰هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است.

  سیاستگذاری دستوری مشکل بازار گوشت
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به بررسی دلایل نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده گوشت قرمز پرداخت و تأکید کرد که «سیاستگذاری دستوری» نتیجه‌ای جز نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌دنبال نداشته است؛ به‌گونه‌ای‌که از یکسو مصرف‌کننده هیچ‌گاه شاهد کاهش ملموس و پایدار قیمت گوشت قرمز نبوده و از سوی دیگر، تولیدکننده با شکاف هزینه تمام‌شده تولید و قیمت گوشت در بازار به‌دلیل کمبود نهاده دست به گریبان است.

  اختلاف ۱۰هزار تومانی قیمت گوجه 
مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان گفت:طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در میدان به ۲۵هزار تومان رسیده بود که مجدد به ۱۴ تا ۱۵هزار تومان کاهش یافته است. همچنین قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی انباری ۶هزار تومان است.به‌گفته او، هزینه‌های حمل‌ونقل، سبد، کارگر و نهاده‌های کشاورزی افزایش داشته که در قیمت تمام‌شده بی‌تأثیر نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید